شناسهٔ خبر: 65960 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

چهاردهمین شماره نشریه گفتمان پیشرفت با محوریت خونخواهی شهید هنیه منتشر شد

چهاردهمین شماره مجله گفتمان پیشرفت با تصویری نمادین از شهید اسماعیل هنیه در کنار رهبر معظم انقلاب بر روی جلد، در ۱۹۲ صفحه منتشر شد.

در شرایطی که با برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در نهم مردادماه در مجلس شورای اسلامی، کشور آماده تحویل قوه مجریه و رئیس جمهور جدید می‌شد، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان یکی از مهمترین میهمانان مراسم تحلیف در صف اول حاضران و در کنار رئیس جمهور ایران نشانده شده بود، موجی از بهت و حیرت را به سراسر جهان مخابره کرد.گفتمان پیشرفت در تازه‌ترین شماره خود با عنایت به اهمیت پیام مقام معظم رهبری و تاکید به ضرورت انتقام خون مهمان شهید از رژیم غاصب صهیونیستی و همین طور برای ادای احترام به مقام شهید هنیه، تصویر جلد خود را به تصویر این شهید عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب اختصاص داده است و در کنار آن به معرفی سوابق و پیشینه سیاسی اسماعیل هنیه و انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری مبادرت کرده است.در فاصله انتشار دو شماره گفتمان پیشرفت رخداد مهم و تأثیرگذار دیگر شهادت رئیس جمهور فقید، شهید سیدابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان در سانحه سقوط هلیکوپتر حامل ایشان و همراهان در سفر به آذربایجان شرقی بود. به همین مناسبت شرحی از دستاوردهای شهید جمهور در دوران سه ساله تشکیل دولت سیزدهم بخش عمده‌ای از فصل «گفتمان» شماره چهاردهم این مجله را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این در این بخش مطالبی در تفسیر و تحلیل نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی و همین طور مطالبی درباره نظم نوین غرب آسیا بعد از جنگ غزه انتشار یافته است.در بخش «نقد» این شماره تمرکز ویژه‌ای در نقد نئولیبرالیسم و امپریالیسم به عنوان دو روی یک سکه صورت پذیرفته است. همچنین مطلبی مفصل در خصوص ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی وقوع انقلاب جنسی در غرب و گفت‌وگو با رضا منصوری در نقد سیاست‌های آموزش عالی کشور از جمله مطالب خواندنی این بخش به شمار می‌رود.در فصل «آینده» نیز دو مطلب با محوریت هوشمندسازی مدیریت شهری و ضرورت گذار مدیریت کلان شهرها به این مرحله منتشر شده است که می‌تواند از منظری تخصی مورد توجه قرار گیرد.شماره چهاردهم گفتمان پیشرفت در برگیرنده یک پرونده موضوعی درباره موضوع شعار اقتصادی سال جدید نیز هست. پرونده‌ای با عنوان «جهش تولید؛ ضرورت ممکن یا امر ممتنع؟» تلاشی است به منظور بررسی تئوریک نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم». در این پرونده علاوه بر گفتگوهایی از سیدشمس الدین حسینی، امیر سیاح و... شامل گزارش‌ها و مقالاتی در خصوص الزامات و بایسته‌های تحقق شعار سال است.

در «متن و حاشیه» نیز مطابق روال شماره‌های اخیر نگاهی شده است به تازه‌ترین عناوین مهم منتشر شده و یا در دست انتشار بازار نشر که می‌توان از مهمترین این عناوین به «تربیت معلم برای مدرسه‌های فقیر»، «تکنوفئودالیسم»، «در باب شهروند» و ... اشاره کرد. همین طور باید به استقبال انتشار پژوهشی جالب درباره آراء و افکار و آثار ارنست کاسیرر در فصل پایانی شماره چهاردهم گفتمان پیشرفت برویم. گفتمان پیشرفت با مدیرمسئولی عطاءالله رفیعی آتانی و هدایت شورای سردبیری متشکل از عطاءالله رفیعی آتانی، علی سهیلی و بهزاد جامه‌بزرگ منتشر می‌شود.چهاردهمین شماره این مجله با قیمت ۲۱۰ هزار تومان و در ۱۹۲ صفحه از کتابفروشی‌های منتخب تهران و قم و همین طور دفتر مجله قابل خریداری است.

نظر شما