شناسهٔ خبر: 10390 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تلنگری به فرهنگ انتظار در جلد دوم «کمی‌ دیرتر»

قائم‌مقام انتشارات نیستان از نگارش جلد دوم رمان «کمی‌ دیرتر» به قلم سیدمهدی شجاعی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سیدمظفر شجاعی، قائم‌مقام انتشارت «نیستان» از انتشار کتاب «رنگ زندگی کهنسالی»‌ به قلم مرتضی بهشتی در ۱۲۰۰ نسخه، با قیمت ۱۲ هزار تومان خبر داد و گفت‌: نویسنده کتاب که یک حقوق‌دان و کارشناس دادگستری است، تحقیقاتی علمی و فرهنگی را درباره زندگی کهنسالی در ۲۰۳ صفحه و ۳۰ فصل ارائه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عناوین این اثر اشاره کرد و گفت: «پیری‌شناسی»‌، «بازنشستگی در آینه تاریخ»،‌ «پیری و صد عیب»،‌ «اندوه پیری در اشعار صائب»،‌ «جایگاه سالمندان در اقوام و قبایل»، «زیباسازی جسمی سالمندی یا اختفای کهنسالی»‌، «شادی و سالمندی»،‌ «اصول برخورد با سالمند»،‌ «تغذیه در دوران سالمندی»،‌ «حقوق سالمندان» و «ترمینولوژی سالمندی» ‌بخشی از فصول این کتاب است.

آغاز نگارش جلد دوم «کمی‌ دیرتر»

خبر دومی که سیدعلی شجاعی به ایکنا داد، نگارش جلد دوم «کمی‌ دیرتر» به قلم سیدمهدی شجاعی بود که درباره این اثر اظهار کرد: شجاعی چند وقتی است نگارش جلد دوم کتاب «کمی‌ دیرتر» را آغاز کرده.

یاد آور می‌شود «کمی‌ دیرتر» با موضوع انتظار و توسط همین نویسنده در سال جاری به همت انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار شده بود. درباره این اثر باید گفت که این اثر از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده و نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار برای ظهور امام عصر(عج) در جامعه امروز.

رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود؛ جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سر داده‌اند... در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا»... این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی‌ انتظار هستند، اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن را که می‌گفتند، نمی‌کنند.

رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجه همه آدم‌ها را با قصه ظهور می‌بینیم ... و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان. شجاعی در این رمان همه اقشار و همه آدم‌ها را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می‌کند تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی‌کند و در فضایی بسیار بدیع،‌ خودش را هم در معرض این امتحان می‌گذارد.

نظر شما