شناسهٔ خبر: 11071 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه داستان‌های پلیسی «نقاب» در «جزیره خاموشان»

رمان پلیسی «جزیره خاموشان» اثر لوئیز باشلری با ترجمه عباس آگاهی در مجموعه «نقاب» انتشارات جهان کتاب منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ چهلمین اثر از مجموعه داستان‌های پلیسی مجموعه «نقاب» انتشارات جهان کتاب با عنوان «جزیره خاموشان» منتشر شد. این کتاب اثری از «آن ماری شلتل» است که برخی از آثارش را با نام مستعار لوئیز باشلری نوشته است و عباس آگاهی آن را به فارسی برگردانده است. 
آن ماری شلتل متولد ۱۹۴۸ میلادی است. او در سال ۱۹۸۵ با نام مستعار لوئیز باشِلُری چهار رمان پلیسی به بازار عرضه کرد. دو عنوان از این رمان‌ها در همان سال جوایز ادبی خاص این گونه آثار را از آن خود کردند، از جمله جایزه بهترین رمان حادثه‌ای به جزیره خاموشان تعلق گرفته است. خانم باشلری بعد از مدت کوتاهی تدریس، به کارگردانی سینما روی آورد و سپس به عنوان منتقد سینمایی شهرت یافت. 
در توضیح این اثر آمده است: «راوی داستان جزیره خاموشان، وییو (بازرس پلیس)، زبانی محاوره‌ای دارد و اغلب مخاطبانش به زبانی عامیانه صحبت می‌کنند. در ترجمه نیز این ویژگی تا حد زیادی حفظ شده است... وقوع چند قتل پیاپی، پلیس را سرگردان کرده است. محیط بسته جزیره با مردمی منزوی و عبوس، نفوذ یک باند قدرتمند و فاسد که در اداره جزیره هم نفوذ دارد، و شخصیت‌هایی با ویژگی‌های عجیب و متفاوت بر پیچیدگی معمای داستان می‌افزاید.»
در روزهای گذشته کتاب دیگری از این مجموعه نیز با عنوان «آسانسور» به چاپ رسید که فردریک دار، نویسنده فرانسوی حوزه ادبیات پلیسی آن را نوشته و عباس آگاهی مترجم آن است. 
«جزیره خاموشان» اثر لوئیز باشلری با ترجمه عباس آگاهی در ۱۷۰ صفحه و به بهای هشت هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر «جهان کتاب» منتشر شده و به زودی در کتابفروشی‌ها توزیع خواهد شد.

نظر شما