شناسهٔ خبر: 11289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدير رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات از مولف كتاب امام حسين(ع)

«ابوذرابراهيمي تركمان» رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در ديدار «محمد فيصل راضين» سفير سريلانكا درتهران از تلاش ارزشمند وی به خاطر تاليف كتاب امام حسين(ع) تقدير و قدردانی كرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «محمد فيصل راضين» سفير سريلانکا در تهران و مولف كتاب امام حسين(ع) صبح چهارشنبه ۹ دي ماه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با «ابوذرابراهيمي تركمان» ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار، ابوذرابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي بر آمادگي اين سازمان درخصوص بسط و گسترش فعاليت هاي فرهنگي دو كشورتاكيد كرد .

وي با اظهار خرسندي از پايان جنگ هاي داخلي سريلانكا و ايجاد فضاي مناسب صلح و دوستي ميان مسلمانان و ديگر اقوام اين كشور، از تلاش ارزشمند « فيصل راضين» بخاطر تاليف  كتاب« امام حسين (ع)» تقدير و قدرداني كرد .

ابراهيمي تركمان با اعلام  آمادگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در جهت ايجاد كرسي زبان و ادبيات فارسي ، اتاق ايرانشناسي در دانشگاه كلمبو و همچنين انجام گفتگوهاي ديني اسلام و بوديسم با همكاري مركز گفتگوي اديان و تمدن هاي اين سازمان، اظهار اميدواري نمود با حضور سفير سريلانكا، شاهد رشد و توسعه همكاري هاي فرهنگي دوكشور باشيم .

رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در ادامه اين ديدار با اشاره به تحريكات اخير وهابيت و گروه هاي تكفيري در مناطق مختلف جهان اسلام، مكتب تشيع را مكتب اعتدال گرا و مبلغ صلح و دوستي در ميان ملت ها معرفي كرد .

ابراهيمي تركمان، برگزاري هفته هاي فرهنگي ، ترجمه و انتشار كتب اسلامي و تبادل هيئت هاي علمي و فرهنگي را نيز از جمله همكاري هاي مشترك دوكشور بر شمرد و بر نقش موثر انجمن دوستي ايران و سريلانكا در گسترش روابط فرهنگي دو ملت تاكيد كرد.

وي همچنين امضاي تفاهم نامه همكاري هاي فرهنگي و هنري جمهوري اسلامي ايران و سريلانكا را زمينه ساز انجام تعالات فرهنگي دو كشور عنوان نمود.

نظر شما