شناسهٔ خبر: 12246 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علوم تاریخ در مقاطع بالای تحصیلی بازنگری شد

مشاور رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از بازنگری بخش عظیمی از علوم تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تا سال 93 خبرداد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فاطمه جان‎احمدی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته علوم تاریخی گفت: بازنگری رشته علوم تاریخی و باستان شناسی از سوی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی محول شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس در حال حاضر علوم تاریخی در مقطع کارشناسی بازنگری شده و از سال ۹۳ نیز در دانشگاه‌ها اجرایی می شود.

مشاور رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به بازنگری علوم تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: با توجه به ظرفیت های موجود امیدواریم بتوانیم بخش عظیمی از دروس علوم تاریخی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تا سال ۹۳ بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۴ رشته علوم تاریخی فعال با گرایش های متعدد در کارشناسی ارشد وجود دارد که به حدود ۴۰ رشته و گرایش افزایش پیدا کرده که امیدواریم بتوانیم این رشته و گرایش ها را با نگاه بومی معرفی کنیم.

جان احمدی در خصوص بازنگری باستان شناسی نیز گفت: علوم تاریخی و باستان شناسی هر ۲ در یک کمیته بازنگری می شوند ولی بازنگری باستان شناسی تا ۹۳ هنوز مشخص نشده است.

نظر شما