شناسهٔ خبر: 12644 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر سرشناس مراکشی: سینمای ایران جهانی شده است

بازیگر سرشناس مراکشی گفت: ایرانی‌ها سینما را احساس می‌دانند و در این مسیر به سرعت در حرکت‌اند و [با شخصی و ملی کردن] مسئله سینما، سینما برای آنها جهانی شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمد البسطاوی بازیگر مراکشی است که بیش از ۳۰ سال در سریال‌ها، کارهای نمایشی و سینمایی متعددی بازی کرده است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الوسط با بیان اینکه «فردی متخصص است و تنها دوست دارد بازیگر باقی بماند» درباره جایگاه سینمای مراکش مهمترین نقص این سینما را عدم توجه به موضوعات مورد اهتمام مردم این کشور دانسته است.

البسطاوی در پاسخ به این سوال که علاقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دارد یا نه، گفت: من دوست دارم در میان دوستان و همکاران و همچنین مردم بازیگری محبوب باشد و وقتی با حرفه‌ای‌گری به این جایگاه رسیدم آرزویم برآورده شده است و هیچ وقت به فکر کارگردانی یا تهیه‌کنندگی نبوده و نیستم بلکه دوست دارم شخصیت‌های متعددی را بازی کنم.

وی درباره جایگاه سینمای مراکش با اشاره به بیان اینکه توجه بیشتری به این سینما می‌شود، تصریح کرد: تعداد فیلم‌های داستانی بلندی که سال گذشته با حمایت دولت ساخته شده به ۲۲ عدد رسیده و جوایزی هم گرفته است

این بازیگر مراکشی با بیان اینکه سینمای این کشور در عرصه صوت و تصویر پیشرفت‌های خوبی داشته، افزود: آنچه نقص سینمای امروز مراکش است عدم توجه به دغدغه‌های مردم و عدم ارائه چهره واقعی از مردم در فیلم‌های مراکشی است.

وی با اشاره به سینمای ایران، ادامه داد: ایرانی‌ها سینما را احساس می‌دانند و در این مسیر به سرعت در حرکت‌اند و [با شخصی و ملی کردن] مسئله سینما، سینما برای آنها جهانی شده است.

البطاوی با بیان اینکه سینمای مراکش با سینمای ایران متفاوت است، تاکید کرد: ما مثل آنها نمی‌توانیم جهانی نگاه کنیم چون در ابتدای کار هستیم؛ من در مراکش زندگی می‌کنم و اگر غیرازحرف خود بزنیم جامعه از ما راضی نمی‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم و قدرت این را نداریم که مثل ایرانی‌ها کار کنیم چراکه نه فرهنگ و نه امکانات آنها را داریم و تنها راه‌حل این است که به آنچه در اطراف ماست و با آنها زندگی می‌کنیم بنگریم که این راه‌حل صحیح و معقول است.

نظر شما