شناسهٔ خبر: 13291 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرغامی: انتظار مردم از رسانه ملی ، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی است

رئیس رسانه ملی در سی و پنجمین نشست افق رسانه با موضوع «دین در رسانه» گفت: اولویت اصلی رسانه ملی ، اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌هاست. رسانه‌های مکمل به متن نیاز دولت بپردازند و از حاشیه‌پردازی پرهیز کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سی و پنجمین نشست افق رسانه با موضوع «دین در رسانه» و با حضور برنامه سازان و مدیران رسانه ملی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست رئیس رسانه ملی با اشاره به جایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزش‌های متعالی دین و تربیت آحاد مردم براساس این آموزه هاست.

ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه؛ مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان؛ شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت افزایی و عمق بخشی به اعتقادات و دانش دینی مردم؛ استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، «اقناع» به جای «اغوا»، مناسک سازی؛ نوآوری، پدیده سازی و استفاده از پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامه ریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیت‌های سازمانی و برون سازمانی در عرصه دینی تاکید کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما؛ اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را از جمله وظایف اصلی رسانه در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفاً به اطلاع رسانی، محدود نمی‌شود، بلکه آماده سازی افکار عمومی؛ خنثی سازی عملیات روانی دشمن و برنامه ریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاست‌های مصوب را از جمله اولویت‌های برنامه سازمان رسانه ملی است. رسانه‌های مکمل نیز به متن نیز دولت بپردازند و از حاشیه‌پردازی پرهیز کنند.

ضرغامی «مقاوم سازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامه‌ها و اقدامات قوای سه گانه بر عهده رسانه ملی است که باید همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.

عراقچی: تحت تاثیر رجزخوانی آمریکا قرار نمی گیریم

عباس عراقچی در حاشیه سی و پنجمین همایش افق رسانه درباره اظهارات اخیر آمریکایی‌ها که مخالف روح توافق ژنو است، افزود: همانطور که بار‌ها عرض کردم و همه هم می‌دانند توافقنامه ژنو به دشمنی‌ها به خصوص بین ما و آمریکا که پایان نداده است و این موارد همه سرجایش هست.

وی گفت: مخالفت‌های ما با آن‌ها و سیاست‌های آن‌ها در بحث هسته‌ای و در بحث‌های دیگر کماکان به قوت خودش باقی است.

عراقچی افزود: آنچه ما این روز‌ها شاهد هستیم که انجام می‌دهند رجزخوانی‌های سیاسی قبل از مذاکره است.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه ما به این کار‌ها وقعی نمی‌نهیم گفت: البته هرگاه که وارد جسارت و اهانت شوند و زیاده گویی کنند پاسخ مناسب را دریافت کرده و خواهند کرد.

عراقچی افزود: اما بهرحال اینکه آمریکایی‌ها فکر کنند با فضاسازی روانی با رجزخوانی‌های سیاسی می‌توانند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند قطعا اینطور نیست.
وی با بیان اینکه ما هرگز تحت فشار مذاکره نکردیم و در آینده هم نخواهیم کرد گفت: ما که تحت فشار تهدیدات نظامی آن‌ها در گذشته یا حال بحث گزینه‌ها که قرار نگرفتیم؛ تحریم‌های اقتصادی آن‌ها هم که هیچ تاثیری بر اراده ما نگذاشته است و حتما رجزخوانی‌های سیاسی و فشارهای روانی آن‌ها هم تاثیر نخواهد گذاشت.

عراقچی افزود: ما مذاکره را با منطق و استدلال شروع خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و بر مواضع خودمان و تثبیت حقوق مردم ایران پافشاری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره مذاکرات اخیر وین در سطح کار‌شناسی گفت: مذاکرات کار‌شناسی ظرف سه روز گذشته بین کار‌شناسان دو طرف ایران و پنج بعلاوه یک در وین انجام شد.

وی افزود: هدف این مذاکرات آماده کردن مباحث به صورت کلی و به صورت بحث‌های فنی کار‌شناسی برای جلسه بعدی مذاکره و جلسه بعدی مدیران که از ۲۶ تا ۲۹ اسفند در وین برگزار می‌شود، است.

عراقچی گفت: مذاکرات کار‌شناسی وین مذاکرات خوبی بود از این جهت که بحث‌ها خیلی جدی و سازنده مطرح شد.

وی افزود: دوستان کار‌شناس ما وظیفه‌شان فقط بررسی ابعاد فنی و کلیات قضیه بود و هیچ تصمیم گیری در آنجا صورت نمی‌گیرد.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های سفر خانم اشتون از صبح فردا با دیدار با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آغاز می‌شود و دیدارهای دیگری نیز درحال طراحی است که اطلاع رسانی خواهد شد.

سید عباس عراقچی، سفر خانم اشتون به ایران را سفری اروپایی دانست و افزود: سفر وی به تهران به عنوان هماهنگ کننده ۱+۵ یا به نمایندگی از آنان نیست بلکه به عنوان هماهنگ کننده و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا به نوعی به عنوان وزیر امور خارجه ۲۸ کشور اروپایی به ایران می‌آید.

وی گفت: طبیعی است که موضوع هسته‌ای از موضوعاتی است که در دیدار اشتون با مقامات کشورمان درباره آن مذاکره خواهد شد اما رایزنی درباره بقیه موضوعات مربوط به روابط با اروپا و نیز مسائل سیاسی، اقتصادی و موضوعات مورد علاقه دوطرف نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: خانم اشتون پس فردا نیز برای گردش به اصفهان سفر می‌کند.

نظر شما