شناسهٔ خبر: 14037 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس بین‌المللی فقه اسلامی در عمان برگزار می‌شود

سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فقه اسلامی با عنوان «مشترکات انسانی و مصالح آن» با حضور اندیشمندان و علمایی از ایران و جهان اسلام در مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سیزدهمین کنفرانس بین المللی فقه اسلامی با عنوان «مشترکات انسانی و مصالح آنان» با حضور اندیشمندان و علمایی از ایران و جهان اسلام در مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود.

در این کنفرانس چهار روزه که از یک‌شنبه آینده برابر با هفدهم فروردین ماه (۶ آوریل) آغاز به کار خواهد کرد، «آیت الله محسن اراکی»، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و «آیت الله احمد مبلغیی»، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

همچنین وزرای اوقاف و امور اسلامی و روسای مجامع اسلامی و فقهی و برخی مفتی‌های برجسته کشورهای اسلامی در این کنفرانس شرکت دارند.

در این کنفرانس که ۶۸ مقاله ارائه شده است، مفاهیم مساوات در اندیشه‌های اصولیون و فقها، فقه عدل و فقه حقوق بشر در میثاق نامه‌های بین المللی و فقه اسلامی و فقه مشترکات انسانی در اندیشه‌های فقهای اسلام و شرع و مقارنه میان فقه اسلامی و میراث فقهی جهانی در شانزده جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین مشترکات انسانی از دیدگاه فقهای برجسته جهان اسلام  ابو نصر فارابی، فقیه مذهب شافعی العز بن عبد السلام، فقیه شیعی علامه محمد نائینی، سید قطب ابراهیم از علمای الازهر، و فقهای مذهب اباضی علامه ابن برکه و نور الدین السالمی و علی یحیى معمر و احمد الخلیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما