شناسهٔ خبر: 14083 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی درباره زندگی ریچارد باخ منتشر شد

رمان «بر فراز ابرها» با موضوع زندگی ریچارد باخ، نویسنده رمان «جاناتان مرغ دریایی»، منتشر شد. این کتاب به قلم فرزند این نویسنده نوشته شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ «بر فراز ابرها» روایت زندگی ریچارد باخ، نویسنده اثر مطرح «جاناتان مرغ دریایی» است که از دیدگاه فرزند وی و در قالب کتابی ۷۲ فصلی منتشر شده است. جاناتان در این کتاب کمبودهای زندگی خود را در غیاب پدری بیان می‌کند که در روزهای کودکی او را تنها گذاشت. 
ریچارد باخ را اغلب با کتاب «جاناتان مرغ دریایی» می‌شناسند؛ کتابی شامل حکایتی تمثیلی که نویسنده آن را در قالب یک رمان نوشته و در آن داستان یک مرغ دریایی را روایت می‌کند. یادگیری روش‌های زندگی و پرواز موضوع اصلی این داستان برای رسیدن به کمال است. باخ ۶ فرزند داشت اما به دلیل عدم پایبندی به اصول زندگی خانوادگی، اعضای خانواده‌اش را رها کرد و همین جدایی زمینه نگارش کتاب «بر فراز ابرها» را به قلم پسرش به وجود آورد. 
در بخشی از متن پشت جلد این کتاب آمده است: «جاناتان باخ، پسر ریچارد باخ نویسنده، پس از معروف‌ترین کتاب آموزنده و معنوی پدرش ـ جاناتان مرغ دریایی ـ نام‌گذاری شد... بر فراز ابرها یک داستان واقعی است در مورد این‌که چگونه جست‌وجوی جاناتان برای درک حقیقت، در میان دریایی از حقیقت‌های نصفه و نیمه، در سن بیست‌ویک‌سالگی به او شجاعت برخورد با پریشانی‌اش و ملاقات با ریچارد را داد. داستانی است در مورد این‌که چطور جاناتان و ریچارد سرانجام شروع به شناخت یکدیگر کردند. همچنان‌که جاناتان رابطه‌ای دوستانه با پدرش برقرار می‌کرد، دریافت که ریچارد، به‌عنوان یک پدر، فردی شکست‌خورده نیست...» 
رمان «بر فراز ابرها» اثر جاناتان باخ با ترجمه سمینه صالحی در ۴۰۰ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.

نظر شما