شناسهٔ خبر: 14345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی دستاورد‌های علمی کشور در نمایشگاه کتاب تهران

سالن دستاورد‌های تولید علم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف ایجاد ارتباط بهتر میان علم و فرهنگ، میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه، ایجاد می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد حسن‌زاده، مسئول سالن تولید علم در این‌ باره گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان رخدادی ملی دارای اهمیتی بسیار در ایجاد ارتباط  میان علم و فرهنگ است. به همین دلیل با تصمیم مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و موسسه خانه کتاب، غرفه‌ای را به دستاورد‌های علمی ایران اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: قرار است در این غرفه دستاور‌دهای علمی و سیر تحول آن در کنار کتاب‌های فاخر کشور به نمایش گذاشته شود. در این غرفه نظرات و پیشنهادهای بازدیدکنندگان از دستاورد‌های علمی ثبت خواهد شد.

هدف از برپایی این غرفه، زمینه‌سازی بیشتر برای توسعه علم و برداشتن گامی به سوی چشم‌انداز ۲۰ ساله علمی کشور است.

حسن‌زاده گفت: بررسی و مطرح کردن جایگاه علمی کشور در مقایسه با دیگر کشور‌ها، ‌اختراعات، برنامه‌های کلان کشور، اهداف گسترش علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور نمونه‌ای از موارد قابل توجه در این غرفه‌اند که می‌تواند پیشرفت علمی کشور را تا سال ۱۴۰۴ به بازدیدکنندگان نشان دهد. این مباحث به صورت تصویری و نیز نمایش پایگاه‌های مرتبط با علم همچون پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه ثبت اختراعات و پایگاه انتشار کتاب به مخاطبان معرفی‌می‌شوند.

وی همچنین درباره برگزاری نشست‌های تخصصی سالن تولید علم، توضیح داد: در حوزه علم حداقل پنج نشست تخصصی با حضور اندیشمندان و افرادی که در حوزه‌های علم و فناوری صاحب نظر هستند برگزار و نتایج این گفت‌وگو‌ها به صورت مقاله در مجلات یا کتاب منتشر خواهد شد.

سالن دستاورد‌های تولید علم در نیم‌طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما