شناسهٔ خبر: 14869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون رییس جمهوری :گلستان سعدی زیباترین اثر فارسی در زمینه مسایل اجتماعی و اخلاقی است

معاون رِییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گلستان سعدی زیباترین اثر منثور فارسی در زمینه مسایل اجتماعی و اخلاقی است؛ این کتاب تصویری از دنیای واقعیت هاست که ماهرانه نگارگری شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ مسعود سلطانی فر یکشنبه شب در آیین ویژه بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه افزود: بوستان سعدی نیز زاده خیال و جهان آرمانی و مطلوب سعدی است که آکنده از نیکی و پاکی و ایمان و صفاست.

وی بیان کرد: در این کتاب حقیقت و معنی انسان آن گونه که باید باشد،بیان شده است و مدینه فاضله را به خوبی به انسان معرفی می کند.

سلطانی فر با بیان این که تجلیل از سعدی تجلیل از اخلاق، حکمت و معرفت است ، اظهار کرد:سعدی نه تنها شاعر و نویسنده توانا و کم نظیر است بلکه فرزانه ای خردمند در علوم دینی، اخلاقی، حکمت عملی وعرفان، سیاست و شناخت اجتماع است که آثار سعدی بهترین گواه این موضوع است.

وی اضافه کرد: سعدی از تمام اطلاعات وسیع و متنوع در بیان مواعظ و نگارش داستان ها و تمثیل های آموزنده و سرودن غزلیات پرشور و مثنوی ها استفاده کرده و آنها را به زبانی ساده، شیرین و قابل استفاده برای همگان بیان کرده است.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ و احیا بناها و آثار تاریخی در کشور افتخار بزرگی برای میراث فرهنگی است، ادامه داد: تلاش می کنیم با تکمیل مجتمع فرهنگی و مرکز سعدی شناسی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ، اندکی از دین خود را به این شاعر بزرگ و مردم شیراز ادا کنیم.

در این آیین از دفتر هفدهم سعدی رونمایی شد.

نظر شما