شناسهٔ خبر: 15261 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوه تولستوی:فیلم‌های ایرانی را دوست دارم

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اهمیت هنر و تمدن ایران گفت: فیلم‌های ایرانی را می‌بینم و همیشه در فستیوال‌های خارجی دنبال می‌کنم چرا که ایرانیان همیشه در این عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ ولادیمیر ایویچ تولستوی، نوه نویسنده برجسته روسی و مشاور فرهنگی ولادیمیر پوتین که به منظور فعالیت‌های فرهنگی به ایران آمده و روز گذشته با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار داشت، گفت: دفعه اولم است که به ایران می‌آیم و آنچه ایران را برای من جذاب کرده تعاریفی است که از تمدن ایرانیان و هنر امروزشان شنیده‌ام، البته هنوز فرصت نکردم مکان‌های دیدنی ایران را ببینم.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان به طور گسترده در فستیوال‌های خارجی شرکت می‌کنند، افزود: سبک فیلم‌های ایرانی را دوست دارم، سبک کارگردانی ایرانیان متفاوت است.

تولستوی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه گفت:‌به ایران آمدم برای بررسی اینکه توسعه ارتباطات فرهنگی بین ایران و روسیه چه لوازمی نیاز دارد، مطمئن هستم که بعد از رفتن از ایران اتفاقات بزرگی در حوزه ارتباطات فرهنگی بین دو کشور خواهد افتاد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اتفاقات اخیر در اوکراین، روسیه نمی‌تواند هرچه در رسانه‌های غربی و آمریکایی درباره مباحث مختلف ارائه می‌کند را قبول کند ، اظهار داشت: بنابراین باید خودمان هم کار کنیم و از مسائل مطمئن باشیم. روسیه تجربیات خوبی از ارتباطات فرهنگی دارد منتها به دلیل برخی مسائل سیاسی در تحریم‌ها فعالیت ایران و روسیه یک مدتی در حوزه فرهنگ کمتر شدیم که البته اکنون تلاش داریم آن را با قوت به جلو ببریم.

نظر شما