شناسهٔ خبر: 15580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی‌های «نقد نظریه اندیشه‌های متفکرین مسلمان» برگزار می‌شود

کرسی‌های نقد نظریه علمی اندیشه‌های متفکرین مسلمان از سوی بسیج اساتید سه‌شنبه16 اردیبهشت در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ کرسی‌های نقد نظریه اندیشه‌های متفکرین مسلمان از سوی سازمان بسیج اساتید سه‎شنبه در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص طراحی منشور تحول علوم انسانی برگزار می‌شود.

مراحل اجرایی و عملیاتی طراحی منشور تحول علوم انسانی در قالب نقد نظریات متعارف غربی و گفتمان سازی آن در سطح دانشگاه­‌ها و باز تولید و بازخوانی اندیشه­‌های متفکرین مسلمان مرحله بندی شده است.

بنا بر این گزارش در فاز اول منشور تحول علوم انسانی ۱۴۸ نقد نظریه متعارف غربی و ۱۶ کارگروه علوم انسانی به انجام رسیده است و طبق دستور‌العمل بسیج اساتید، این برنامه‌ها در سال ۹۳ با محوریت مدیریت جهادی نسبت به گفتمان‌سازی و برگزاری کرسی­‌های نقد در دانشگاه­‌ها برگزار می‌شود.

این نشست‌ها طبق برنامه­‌های مشخص و به طور همزمان در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی آغاز خواهد شد و یکی از مهمترین شاخص­‌های تحول علوم انسانی یعنی «بهره‌گیری از اساتید مجرب و متعهد» که همان اندیشه­‌ها و گفتمان سازی نقد در متن و درون دانشگاه‌­ها و حوزه­‌های علمیه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما