شناسهٔ خبر: 16125 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفرنامه سفر تیم ملی به برزیل نوشته می‌شود

با توافق کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نگارنده سفرنامه «جای پای جلال» به همراه کاروان اعزامی تیم ملی، به جام جهانی می‌رود تا سفرنامه‌ای از حضور تیم ملی ایران در برزیل، تهیه کند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ محمدرضا ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو درخواست قبلی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برای اعزام آقای مهدی قزلی سفرنامه‌نویس به مسابقات جام جهانی فوتبال، این موضوع بررسی و در نهایت هماهنگی و توافق در این خصوص انجام شد و مقرر شد برای انجام یک تک نگاری در مورد حضور ایران در جام جهانی 2014، به برزیل اعزام شود.

وی با اشاره به سابقه قزلی در نگارش سفرنامه «جای پای جلال» افزود: در مراسم رونمایی از آثار و محصولات فرهنگی و هنری در رابطه با جام جهانی، از این مسئله هم به نوعی رونمایی شد و او هم دست به قلم شده‌ و کار خودش را رسماً آغاز کرده است.

ملامحمد درباره نحوه فعالیت این سفرنامه‌نویس در جام جهانی اضافه کرد: این سفرنامه‌نویس به همراه کاروان تیم ملی فوتبال به جام جهانی می‌رود و ما سعی می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که بتواند در ایام حضور ایران در موقعیت‌های مختلف در برزیل، حضور داشته باشد. قطعاً او در بازی‌های ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی، در استادیوم حضور خواهد داشت. این تلاقی فرهنگ‌های مختلف و همچنین حضور ایرانیان از اقصی نقاط دنیا در ورزشگاه‌ها، تجربه نابی می‌تواند باشد.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به محدودیت‌های حضور افراد در کمپ تیم‌های ملی در جام جهانی در عین حال از تلاش برای همراهی این سفرنامه‌نویس با کاروان اعزامی در این قبیل اماکن خبر داد و گفت: البته در جاهایی که مسئولان ایرانی و همچنین هموطنانمان حضور خواهند داشت، امکان حضور این سفرنامه‌نویس هم خواهد بود.

ملامحمد به تفاوت‌های فرهنگی ایران و برزیل هم اشاره کرد و آنها را تجربه‌ای منحصر به فرد برای قزلی که پیشتر به برزیل نرفته است، خواند و افزود: یکی از وظایف ایشان به عنوان یک سفرنامه‌نویس، ملموس کردن این تفاوت‌ها و بازگو کردن آنها برای مخاطبانش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در اردوی اتریش به سر می‌برد، تنگناهای مالی را دلیل اعزام نشدن این سفرنامه‌نویس به همراه تیم ملی اعلام کرد و در پایان با بیان اینکه این تک نگاری در واقع یک کار مشترک ادبی بین سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و کمیته یادشده با موضوع حضور تیم ملی فوتبال ایران در برزیل است، ابراز امیدواری کرد بعد از جام جهانی در قالب کتاب منتشر شود.

نظر شما