شناسهٔ خبر: 16513 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جیمز کوالسکی: اندیشمندان دینی اجازه حمله به ادیان را ندهند

رئیس کلیسای کتدرال آمریکا گفت: اندیشمندان دینی باید درباره وظایفی مشترکشان کوشاتر باشند و در مقابل حمله ها و هجمه ها ایستادگی کنند و اجازه ندهند که این اتفاق ها رخ دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ دکتر کوالسکی رئیس کلیسای کتدرال آمریکا در نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی»، طی سخنانی، اظهار کرد: همیشه می‌شود بیشتر آموخت و من به عنوان رهرو دین خودم با حضور در نشست‌های گفتگوهای ادیان می‌توانم چیزهای زیادی در باره ادیان دیگر از جمله اسلام یاد بگیرم. اگر از آموزش و آگاهی دور باشیم و بخواهیم به توجیه اعتقادات ظاهری خود بپردازیم حالت افراطی پدیدار شده و تقابل بین ادیان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به دیدگاه قرآن و اسلام درباره جنگ که در تعالیم مسیحیت نیز وجود دارد، افزود: باید درباره وظایف مشترکی که ما اندیشمندان دینی داریم، کوشا‌تر باشیم. باید در مقابل حمله‌ها و هجمه‌ها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که این اتفاق‌ها رخ دهد.

کوالسکی با اشاره به خلق متنوع انسان‌ها و اعتقادات توسط خدا برای محافظت انسان از خودش، گفت: نباید اشتباهی مرتکب شده و بابت این اشتباهات هزینه‌ای بپردازیم. در صورتی موفق خواهیم بود که میزان این اشتباهات را به کمترین حد خود برسانیم و بر اساس آن هزینه‌های اجتماعی ناشی از دیدگاه‌های متفاوت را نخواهیم پرداخت.

رئیس کلیسای کتدرال آمریکا با تاکید بر اینکه خلق زیبایی توسط خدا دلیل تنوع ادیان و ملل است، تصریح کرد: هربار ما به تفاوت‌های اطراف خود می‌نگریم از آن لذت می‌بریم و در حقیقت به سمتی باید برویم که از خود و ارزش‌هایمان حفاظت کنیم.

نظر شما