شناسهٔ خبر: 17752 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

نوشته‌های اساسی شریعتی

نوشته های اساسی شریعتی کتاب «نوشته‌های اساسی شریعتی» به کوشش بیژن عبدالکریمی و به منظور آشنایی مخاطبانی منتشر شده است که هنوز فرصتی برای آشنایی با افکار علی شریعتی را نیافته‌‌اند.

نام کتاب: نوشته‌های اساسی شریعتی

نویسنده: (به کوشش) بیژن عبدالکریمی

ناشر: انتشارات نقد فرهنگ

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 624 صفحه

قیمت: 25 هزار تومان

فرهنگ امروز: عبارت «نوشته‌های اساسی» را بارها در خصوص آثار متفکرانی چون نیچه، هایدگر یا مارکس شنیده‌ایم. این تعبیر به مجموعه‌ای گزیده و انتخاب شده از آثار متفکران و نظریه‌پردازان بنام اطلاق می‌شود که در قالب یک کتاب منتشر می‌شود. هدف از این‌گونه کتاب‌ها که در عین گزیده‌گویی، تصویری معنادار از کلیت اندیشه آن متفکر یا نظریه‌پرداز ارائه می‌دهند، آشنایی خوانندگان با خط اصلی فکری این اندیشمندان است. خوانندگانی که فرصت کافی برای رجوع به تمام آثار را ندارند.

کتاب «نوشته‌های اساسی شریعتی» به کوشش بیژن عبدالکریمی و به منظور آشنایی مخاطبانی منتشر شده است که هنوز فرصتی برای آشنایی با افکار علی شریعتی را نیافته‌‌اند.

عبدالکریمی که سال‌ها است در خصوص آثار شریعتی به تحقیق و پژوهش مشغول است، در این کتاب تلاش می‌کند اساسی‌ترین نوشته‌ها و مهم‌ترین فرازهای آثار بسیار گسترده شریعتی و در همان حال محوری‌ترین و بنیادی‌ترین مفاهیم، ایده‌ها و دریافت‌های او را در یک جلد عرضه کند و تصویری بسیار کلی از زندگی، شخصیت، نحوه هستی، چالش‌ها، آثار و اندیشه‌های او در اختیار خواننده قرار ‌دهد.

کتاب در هشت فصل تدوین شده است؛ «رد پایی از خویشتن»، «نحوه هستی (خلقیات و احوالات)»، «چالش‌ها و نزاع‌ها»، «اندیشه و نظریات اجتماعی»، «تاریخ ایران و اسلام»، «دین و مذهب»، «آرمان و ایده‌آل» و «معنا و غایت» عناوین هشت فصل این کتاب است.

نظر شما