شناسهٔ خبر: 18541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ادبیات تطبیقی» صاحب دو سالانه می‌شود

نخستین همایش دو سالانه با عنوان «ادبیات تطبیقی امروز» که به جایگاه ادبیات تطبیقی در دنیای ادب، هنر و علم امروز می‌پردازد، در 28 و 29 بهمن 1393 در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ نخستین همایش دو سالانه با عنوان: ادبیات تطبیقی، امروز که به جایگاه ادبیات تطبیقی در دنیای ادب، هنر و علم امروز می‌پردازد، در 28 و 29 بهمن 1393 در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عناوین پیشنهادی همایش عبارتند از؛ مروری بر پیدایش ادبیات تطبیقی در ایران و جایگاه کنونی آن، ادبیات تطبیقی، مکتب‌ها، جریان‌های ادبی و نقدهای نوین، ادبیات تطبیقی و دیگر دانش‌ها و هنرها، مطالعات فراملیتی- بین فرهنگی و بین زبانی در ادبیات تطبیقی، ترجمه پلی میان ادبیات جهان است.

دریافت چکیده مقاله تا اول شهریور 1393و پاسخ به رد و نظر کمیته تخصصی برای ارائه سخنرانی یا پوستر، تا اول آبان ماه 1393 ادامه خواهد داشت.

برخی از استادانی که برای ‌حضور در همایش اعلام آمادگی کرده‌اند: پروفسور دمروش، استاد دانشگاه هاروارد و پروفسور مورو استاد دانشگاه سوربن پاریس و پروفسور راول و پروفسور هارتمن ار دانشگاه آلزارس استراسبورگ و ... هستند.

دانشگاه شیراز نیز اعلام آمادگی کرده که احتمال برگزاری و سخنرانی در شیراز هم وجود دارد اما موراد باید بررسی شود.

بر اساس این گزارش، زبان همایش فارسی، انگلیسی و فرانسه است و دبیر علمی آن را دکتر المیرا دادور و دبیر اجرایی، دکتر کیایی برعهده دارند.

نظر شما