شناسهٔ خبر: 20561 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار

زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار چگونه می‌توان در جهان و دورانی که بر اساس جهان‌بینی سکولار همه‌شمول بنا شده، شکل‌ گرفته، و قاعده بازی آن به شرط ھمه حضوری اراده انسان سامان داده شده، یک زندگی فضیلتمند و موفق داشت؟

نام کتاب: زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار

گردآوری و ترجمه: فرهنگ رجایی

ناشر: نشر آگاه

چاپ: 1393

تعداد صفحات: 220 صفحه

قیمت: 15 هزار تومان

کتاب «زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار» را نشر آگاه به تازگی وارد بازار کتاب کرده است. در پیش‌گفتار، فرهنگ رجایی در توضیح کتاب می‌گوید «پرسش مستتر در عنوان زندگی فضیلت‌مند در عصر سکولار را می‌توان این‌گونه بازنوشت: چگونه می‌توان در جهان و دورانی که بر اساس جهان‌بینی سکولار همه‌شمول بنا شده، شکل‌ گرفته، و قاعده بازی آن به شرط ھمه حضوری اراده انسان سامان داده شده، یک زندگی فضیلتمند و موفق داشت؟ دو مفهموم مهم در کناکنش مداوم هستند؛ یکی «زندگی فضیلت‌مند» و دیگری «سکولار انسان حضور». مراد از زندگی فضیلت‌مند وضعیتی است که جنبه کمی و جنبه کیفی زندگی بشر، هر دو، به وجهی سامان یابد که هر دو جایگاه و مصداق مناسب خود را داشته باشند.»
این کتاب شامل چھار گفتار در حوزه دنیاگرایی، دین و فرھنگ است که سه گفتار آن از تیلور و یک گفتار از فرھنگ رجایی ـ رئیس دانشکده انسانیات دانشگاه کارلتون کانادا ـ است. عناوین این چهار گفتار شامل «طرح مسئله؛ چالش مهم امروز»، «بحران زمان؛ کناکنش دین و تجدد و امکان یک تجدد دین‌دارانه»، «علل بحران؛ اتمیسم» و «راه‌حل؛ تدبیر و سلوک اعتباربخشی» است.
چارلز تیلور متولد 1931 کانادا، بعد از تحصیل دوره کارشناسی دانشگاه مک‌گیل در رشته تاریخ به آکسفورد رفت و دوره کارشناسی تازه‌ای در رشته «فلسفه، سیاست و اقتصاد» به پایان رساند. سپس دوره مطالعات عالی خود را در فلسفه زیر نظر متفکر و مورخ معروف آیزا برلین در سال 1961 به اتمام رساند. او که در سال‌های تحصیل تدریس هم می‌کرد بعد از بازگشت به کانادا در دانشگاه مک‌گیل به عنوان استاد علم سیاست و فلسفه تا 1997 که بازنشسته شد، تدریس می‌کرد. دانشگاه‌های زیادی به او دکترای افتخاری داده‌اند و کتابش، «عصر سکولار»، در سال 2007 جایزه مهم و معروف تمپلتون را از آن خود کرد.
فرهنگ رجایی، استاد فلسفه سیاسی و روابط بین‌المل و در حال حاضر رئیس دانشکده انسانیات دانشگاه کارلتون در کانادا است. در چهارم فروردین 1331 در ده خسبیجان از دهستان کزاز اراک به دنیا آمد. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه‌های تهران، اوکلاهاما و ویرجینیا به اتمام رساند. او در دانشگاه‌های تهران، روابط بین‌الملل، دانشگاه شهید بهشتی، موسسه شرق‌شناسی جدید در دانشگاه هامبولت آلمان، دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه ایالتی شانی در ایالت اوهایو در آمریکا استاد آموزشی و پژوهشی بوده است.از او چندین کتاب تألیفی و ترجمه و مقالات بسیاری به زبان‌های انگلیسی و فارسی در ایران و خارج به چاپ رسیده است.

نظر شما