شناسهٔ خبر: 21724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«روزنامه نگاری، ارتباطات و جامعه» منتشر می‌شود

دکتر محمد مهدی فرقانی از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «روزنامه نگاری، ارتباطات و جامعه» خبر داد. این اثر در بردارنده مقالات 24 سال اخیر این استاد حوزه روزنامه نگاری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ فرقانی با اعلام این خبر عنوان کرد: بیش از ۱۸ مقاله در این کتاب گردآوری شده  که موضوعاتی چون روزنامه نگاری، جامعه اطلاعاتی، ارتباطات، تبلیغات و اطلاع رسانی را در بر می گیرد.

وی افزود: این مقالات  در مجلات و نشریات علمی ـ تخصصی حوزه رسانه و روزنامه نگاری منتشر شده که در طول ۲۴ سال گذشته نگاشته شده اند. تصمیم گرفتم تمام آنها را در قاب صفحات یک کتاب جمع کنم تا دسترسی به این مطالب آسان تر باشد.

فرقانی با بیان اینکه این مقالات در طول سال های مختلف مورد نیاز دانشجویان مقاطع مختلف رشته ارتباطات بوده گفت: اغلب دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در طول یک ترم تحصیلی درخواست نمونه ای از این مقالات را برای تدوین پایان نامه و تز دکترای خود داشتند و این امکان وجود نداشت که برای همه آنها نسخه ای از مقاله را بیاورم.

وی ادامه داد:دسترسی به این مقالات نیز به دلیل قدیمی بودن برخی آنها و نبود امکان  دریافت دانشجویان سخت بود، نسخه نشریات اغلب دیگر در کتابخانه ها وجود ندارد و دریافت آنها نیز کار راحتی نبود و این کتاب می تواند منابع را به خوبی در اختیار آنان قرار دهد.

فرقانی با اشاره به نشریاتی که مقالات در آنها مندرج شده است نیز توضیح داد: این مقالات اغلب در فصلنامه تخصصی رسانه، فصلنامه علوم اجتماعی دانشکده علامه طباطبایی و سمینارهای تخصصی حوزه ارتباطات مانند سمینار بررسی مسایل مطبوعات، سمینار میان منطقه ای جامعه اطلاعاتی و سمینار بین المللی خبرگزاری ها ارائه شده اند.

به گفته وی، این مقالات به دلیل تخصصی بودن مباحث و موضوعاتی که دارند می توانند برای دانشجویان رشته روزنامه نگاری و ارتباطات کاربردهای زیادی داشته باشند و گردآوری آنها در قالب یک کتاب ضرورتی دیرینه بوده است.

کتاب «روزنامه نگاری، ارتباطات و جامعه» به زودی توسط انتشارات «اطلاعات» در ویترین کتابفروشی ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما