شناسهٔ خبر: 23287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امضاء تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های ترجمه، چاپ و نشر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در کشور تونس، با وزیر فرهنگ این کشور دو تفاهمنامه همکاری فرهنگی در حوزه‌های ترجمه، چاپ و نشر و موسیقی امضا کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح روز (۲۲ مهرماه) برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در تونس به این کشور سفر کرده بود، با «مراد الصلکی» همتای تونسی‌اش، تفاهمنامه‌های همکاری‌ فرهنگی امضا کرد. 

جنتی با ابراز خرسندی از نامگذاری برخی خیابان‌های کشور تونس به نام عالمان ایرانی، گفت: کشور تونس دارای تمدن دیرینه‌ای است و ایرانی‌ها در این تمدن با حضور عالمان ایرانی از جایگاه ارزشمندی برخوردارند. 

وی با بیان این‌که دو تمدن کهن ایران و تونس از دیرباز با هم در ارتباط بوده‎اند، اظهار کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور در نزدیکی و آشنایی دو ملت به فرهنگ و هنر و آداب و رسوم یکدیگر نقش بسزایی دارد. 

در ادامه، وزیر فرهنگ تونس گفت: جایگاه سینمای ایران در کشور تونس ارزشمند است و مردم این کشور به این هنر کشور ایران علاقه بسیاری دارند. 

بنابراین گزارش نخستین هفته فرهنگی ایران در تونس پس از انقلاب این کشور با حضور وزیران فرهنگ دو کشور و افتتاح نمایشگاه‎های صنایع دستی و هنرهای تجسمی عصر سه‎شنبه (۲۲ مهرماه) به وقت تونس گشایش یافت. 

بازدید از اماکن و مراکز تاریخی، موزه ملی، کتابخانه ملی،‌ دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از هنرمندان و مسئولان کشور تونس از جمله برنامه‌های سفر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کشور

نظر شما