شناسهٔ خبر: 23877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

العراقیه برای برنامه های کودکان خود ایران را جستجو می کند

مسوولان شبکه تلویزیونی دولتی عراق(العراقیه) برای تامین برنامه های کودک شبکه جدید خود به نام 'سندباد'، راهی ایران شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ العراقیه، شبکه رسمی و ملی عراق، دارای ۷ کانال تلویزیونی و تعدادی شبکه رادیویی است و در کنار تولید فیلم و سریال و برنامه های تلویزیونی، به اطلاع رسانی ازطریق انتشار روزنامه و نشر اخبار از طریق سایت اینترنتی خود اقدام می کند.

مسوولان شبکه رسمی عراق، با توجه به نزدیکی فرهنگی دو کشور قرار است با شرکتهای ایرانی تولید کننده محصولات انیمیشین از جمله صدا و سیما وارد مذاکره شوند.

گفته می شود نماینده رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد، اخیرا با 'ثائر جیاد'، مدیر تلویزیونی شبکه العراقیه، دیدار کرده و در آن دیدار در خصوص چگونگی تامین نیازهای این شبکه اعم از برنامه های کودک و همچنین زمینه دوره های آموزشی در تخصص های تصویربرداری، کارگردانی تلویزیونی، گریم و مدیریت رسانه و نیز نیازمندی های آموزشی بحث و گفت وگوهایی انجام شده است.

عراق در حال حاضر در کنار شبکه ملی، تعداد زیادی شبکه تلویزیونی خصوصی نیز دارد که برخی از آنها نگاه طایفة ای داشته و در عین حال بقیه این شبکه ها بویژه شبکه هایی مانند العراقیه، باوجود مشکلات فعالیتهای هنری و بویژه ساخت و تولید فیلم و سریال، به دلیل هراس از تهدیدات تروریستی، فعالیتهای قابل توجهی دارند.

براساس گزارشها اخیرا گروه تروریستی داعش مسوولان و گروهی از هنرمندان از جمله کارگردان و بازیگران یک سریال طنز درباره رفتارها و اعمال داعش را که العراقیه تهیه کرده، تهدید کردند، با اینحال، این سریال که با اقبال عمومی روبه رو شده، همچنان به کار خود ادامه می دهد.

طی سالهای پس از سقوط صدام در ۲۰۰۳ میلادی تاکنون، تعداد زیادی از کارکنان شبکه های تلویزیونی عراق اعم از خبرنگاران، مجریان، فیلمبرداران و سایر دست اندرکاران این شبکه ها ربوده شده و پس ازچندی به قتل رسیده و یا بطور مستقیم مورد هدف عملیات تروریستی قرار گرفته و کشته شده اند.

عراقی ها به دلیل غالب بودن فرهنگ مذهبی و حساسیت بالایی که در این خصوص دارند، نسبت به سریالها و کارتونهای تولید کشورهای غربی و نیز برخی کشورهای منطقه، نظر مثبتی ندارند.

نظر شما