شناسهٔ خبر: 23986 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

انسان‌شناسان بزرگ

انسان‌شناسان بزرگ مقاله‌های این کتاب برای دانشجویان و اساتید انسان‌شناسی مفید است و نیز غیرمتخصصانی که می‌خواهند کمی بیشتر درباره‌ی انسان‌شناسی اجتماعی بدانند.

نام کتاب: انسان‌شناسان بزرگ
نویسندگان: رابرت گوردون، اندرو لاینز، هریت لاینز
مترجم: گروه مترجمان (زیر نظر ناصر فکوهی)
ناشر: گل‌آذین
تعداد صفحات: 485 صفحه
قیمت: 28 هزار تومان

کتاب «انسان‌شناسان بزرگ» تألیف سه تن از اساتید دانشگاه‌های کانادا و ایالات متحده است که به بررسی زندگی، آثار و اندیشه‌های پنجاه انسان‌شناس تأثیرگذار این رشته پرداخته است. در هریک از مدخل‌ها، تنوع اندیشه درباره‌ی موضوعات مختلف ارائه شده است. هم به نظریه‌پردازان کلاسیک پرداخته شده است و هم به متفکران معاصر این علم. در واقع این کتاب نوعی دانشنامه‌ی الفبایی محسوب می‌شود که درباره‌ی مکتب‌های فکری مختلف بحث کرده است. هریک از انسان‌شناسانی که در این کتاب معرفی شده‌اند، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر فرآیند رشد و شکل‌گیری انسان‌شناسی جدید و حرکت کنونی آن در جهان داشته‌اند. هریک از آن‌ها با ارائه‌ی نظراتی قابل تأمل، بخشی از دانش انسان‌شناسی را در شاخه یا شاخه‌هایی خاص و برای گروهی از پژوهش‌ها آماده کرده‌اند و اغلب خود نیز در صف اول این پژوهش‌ها قرار داشته‌اند.
اهمیت برخی از این متفکران به دلیل توانایی آن‌ها در شکل‌دهی نظریه‌های اصیلی است که می‌تواند مورد استفاده‌ی سایر محققان قرار گیرد. تأثیرگذاری آن‌ها گاه حتی از مرزهای انسان‌شناسی نیز فراتر می‌رود. مقاله‌های این کتاب برای دانشجویان و اساتید انسان‌شناسی مفید است و نیز غیرمتخصصانی که می‌خواهند کمی بیشتر درباره‌ی انسان‌شناسی اجتماعی بدانند.

نظر شما