شناسهٔ خبر: 24294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیینه‎وند: بازنگری رشته تاریخ تا پایان سال به پایان می‌رسد

رئیس کارگروه رشته تاریخ در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: برنامه کارگروه تاریخ این است که تا پایان سال بازنگری رشته تاریخ را در تمام مقاطع به اتمام برساند و برای تصویب به شورای تحول ارایه دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر صادق آیینه‌وند در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته تاریخ گفت: در مقطع کارشناسی رشته تاریخ، 5 رشته (تاریخ جهان، تاریخ اسلام، تاریخ ایران، تاریخ باستان و تاریخ تمدن) تدوین شده و به تصویب شورایتحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است.

وی افزود: تلاش ما این است همین روند را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز پیاده کنیم و برنامه ای که ما اکنون تدوین می کنیم با مشورت کارشناسان و متخصصان این امر در انجمن ها، گروه ها و دانشگاه ها صورت می گیرد .

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: حدود 53 رشته و گرایش نیز در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تاریخ وجود دارد که قرار است تخصصی شوند.

وی ادامه داد: بازنگری رشته تاریخ در مقطع کارشناسی 70 درصد و در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد 30 درصد پیشرفت داشته است .

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: برنامه کارگروه رشته تاریخ  در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که تا پایان سال جاری بازنگری و بومی سازی دروس تاریخ را در مقاطع مختلف نهایی کرده و برای تصویب به شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای انقلاب فرهنگی ارایه دهد.

نظر شما