شناسهٔ خبر: 24898 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شعیبی: بابت ساخت سریال درباره روحانیت نگران نیستم

بهروز شعیبی، کارگردان «پرده‌نشین» در آستانه‌ی پخش مجموعه‌اش درخصوص حساسیت نسبت به مقوله‌ی روحانیت، زاویه‌های جدید «پرده‌نشین» با موضوع روحانیت و تغییر مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما و تاثیرش بر پخش «پرده‌نشین» و ... صحبت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این کارگردان و بازیگر ابتدا در پاسخ به اینکه چقدر نگران حاشیه‌ها به هنگام پخش سریال «پرده‌نشین» هستید ؟ خاطرنشان کرد: از بابت موضوع روحانیت هیچ نگرانی برای من وجود ندارد به دلیل اینکه ما تلاش کردیم چه در مرحله نگارش و چه در مرحله تصویربرداری با دقت نظر کار را انجام دهیم و به جزئیات بپردازیم و درنهایت کارمان حداقل اشکالات را داشته باشد. اما در کل به هر حال رفتن به سمت قصه‌های خانوادگی اجتماعی با حضور روحانیت پرداخت خاصی می‌خواهد و بیشتر نگرانی ما روی بحث دراماتیک ماجرا بود.

او همچنین اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم نتیجه کار برای بینندگان خوب باشد. همچنین «پرده‌نشین» برای آقایان روحانیون و طلاب دلچسب و دلنشین باشد.

 

1416555410334_4.jpg

سریال پرده نشین

 

شعیبی در ادامه با بیان اینکه قصه «پرده‌نشین» فقط مختص روحانیون نیست، تاکید کرد: به طور کلی این مجموعه فقط مربوط به روحانیون نیست بلکه با موضوع روحانیت همراه است و قصه اجتماعی - خانوادگی است که شخصیت‌های روحانی در آن حضور دارند.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به کارهای قبول درباره روحانیت خصوصا در سینما، از چه زاویه‌ی جدیدی به مقوله روحانیت در «پرده‌نشین» پرداخته‌ شده است؟ پاسخ داد: «پرده‌نشین» یک قصه خانوادگی - اجتماعی است که به دلیل اینکه پرسوناژ‌های اصلی‌اش روحانیون هستند، شاید نگاه متفاوتی داشته باشد؛ ضمن اینکه ویژگی خود سریال نسبت به سینما به این قضیه کمک کرده است؛ یعنی به نوعی وقتی ما در سریال قرار می‌گیریم به لحاظ نگارش و پرداخت قصه بستر وسیع‌تری داریم و باید زمان بیشتری به آن اختصاص دهیم در نتیجه زوایای مختلفی هم برای پرداختن به قصه به وجود می‌آید.

او در ادامه عنوان کرد: شاید بتوانم بگویم ویژگی سریال «پرده‌نشین» بیشتر به لحاظ قصه‌گویی است و همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایش زمان بیشتری است که می‌شود به آن موضوع در قالب یک سریال اختصاص داد.

بازیگر فیلم «طلا و مس» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره اینکه چقدر از تجربه «طلا و مس» در «پرده‌نشین»استفاده کردید؟ گفت: در فیلم «طلا و مس» فقط به عنوان بازیگر حضور داشتم و می‌توانم بگویم «طلا و مس» حاصل یک کارگردانی و قصه خوب بود و در نتیجه ماندگار شد. در حال حاضر که هنوز پخش سریال «پرده‌نشین» شروع نشده است، می‌توانم فقط به عنوان فردی که در «طلا و مس» بازی کرده‌ بگویم به هر حال آشنایی با فضای روحانیت و همچنین نزدیک شدن به زندگی خانوادگی آقایان روحانی، یک پیش‌زمینه‌ای برایم بود که بتوانم به قصه «پرده‌نشین» نزدیک شوم اما دلیل بر این نبود که من بگویم اطلاعاتم در رابطه با این موضوع کافی و کامل بود. قطعا ما برای «پرده‌نشین» دوباره تمام تحقیقات و پیگیری‌هایمان را از سر گرفتیم.

 

سریال پرده نشین

 

شعیبی در عین حال در پاسخ به اینکه آیا از روحانیون هم برای ساخت سریال «پرده نشین» مشاوره گرفته‌اید؟ خاطرنشان کرد: هم در بخش فیلمنامه و هم سر صحنه‌ها ما مشاور روحانی داشتیم که کاملا نسبت به سکانس‌های روحانیت نظارت داشتند.

کارگردان سریال «پرده نشین» سپس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تغییر مدیریت‌ها در سازمان صدا و سیما چقدر بر پخش سریال «پرده نشین» تاثیر بگذارد؟ مطرح کرد: به هر حال من فکر می‌کنم با حضور مدیران خوبی که در حال حاضر روی کار آمده‌اند این روال خیلی دچار تغییر نشود؛ چرا که به هر حال همه از سابقه خوب و درخشان مدیریتی آقای پورمحمدی مطلع هستند و می‌دانند که ایشان کاملا نسبت به کارهایشان اشراف دارند. همچنین کارکردن در دوره آقای دارابی اتفاق خوبی بود ولی از این به بعد هم کاملا خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم اتفاقات خوبی در راه است.

او در ادامه پیشنهادش به محمد سرافراز، رییس جدید صدا و سیما را اینگونه بیان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه کارمان در حال تصویربرداری است، باید کمی فارغ شوم و فکرم آزاد شود تا بتوانم پیشنهاد بدهم ولی قطعا می‌دانم هم آقای سرافراز و هم آقای پورمحمدی مدیران خوبی هستند؛ ان‌شاء‌الله اتفاقات خوبی در پیش است.

بهروز شعیبی در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا‌، درخصوص اینکه تا چه زمانی تصویربرداری «پرده نشین» طول خواهد کشید‌؟ اعلام کرد: در حال حاضر بخش عمده تصویربرداری انجام شده است و بخشی دیگری از تصویربرداری با پخش همزمان است. اما در حال حاضر تدوین‌، موسیقی و صداگذاری کار در حال انجام است ما زمان قطعی برای پایان تصویربرداری نداریم به دلیل نوع قصه و ساختاری که داریم. لوکیشن‌هایمان متعدد است و فکر می‌کنم تا میانه پخش درگیر تصویربرداری «پرده نشین» باشیم. در حال حاضر هم به علت برنامه‌ریزی‌های پراکنده‌ای که داریم اغلب بازیگران درگیر سکانس‌هایشان هستند. وی همچنین اعلام کرد: منتظر بازتاب سریال «پرده نشین» و نظرات مردمی هستیم ان‌شاء‌الله این کار بازتاب خوبی داشته باشد.

 

سریال پرده‌نشین

سریال «پرده نشین» با موضوع روحانیت از شنبه یکم آذر ماه هر شب ساعت 22:30 از شبکه اول به روی آنتن می‌رود.

این سریال به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی ساخته شده است. فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، سعید نیک‌پور، ژیلا سهرابی، مهران رجبی، علی دهکردی، حامد کمیلی، بابک حمیدیان، محمود پاک‌نیت، حبیب دهقان‌نسب، مائده طهماسبی، سارا رحمانی، شیوا ابراهیمی و... از بازیگران سریال «پرده‌نشین» هستند.

 

نظر شما