شناسهٔ خبر: 24902 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه کرمان رتبه سوم کشور در زمینه تعداد فارغ التحصیلان

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بر اساس آخرین آمار از سوی وزارت علوم، دانشگاه شهید باهنر کرمان از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان رتبه سوم کشور، از لحاظ تعداد دانشجویان رتبه ششم و از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی رتبه هفتم کشور را داراست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر «محمدجواد فدایی» در اولین انجمن دوستداران دانشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان از ۴۰ سال قبل با همت مرحوم افضلی پور و همسر ایشان بنا نهاده شد که در این مدت به سرعت رشد کرده است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باهنر در مدت ۴۰ سال خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه داده است اظهار کرد: از سال ۶۴ تا سال ۹۲ این دانشگاه ۶۶هزار و ۳۷۰ نفر فارغ التحصیل داده است که در هر سال ۲۳۷۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

 

فدایی افزود: ظرف مدت ۱۷ سال گذشته ۱۶۰۴ پروژه در این دانشگاه انجام شده است یعنی در هر سال ۶ پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه انجام شده است.

 

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به ثبت سه اختراع ازسوی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: در ۲۲ دوره برگزاری انتخاب استاد نمونه کشور، از لحاظ تعداد استاد انتخابی این دانشگاه در رتبه دهم کشور قرار دارد.

 

وی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای ۶۵۰ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۱۸۰ نفر آنها در مرتبه استاد تمامی و دانشیار هستند که رتبه هفتم کشور در بین سایر دانشگاه های کشور را داراست.

 

فدایی با اشاره به ۲۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و ادارای این دانشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان دارای ۳۰۰ رشته در ۱۱ دانشکده، سه مجموعه آموزش عالی و یک پردیس خودگردان می باشد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر «علی اکبر حقدوست» رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو دانشگاه های تیپ اول کشور محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: سابقع دانشگاه علوم پزشکی در کرمان به ۶۰ سال قبل بر می گردد و در حال حاضر فارغ التحصیلان این دانشگاه چرخ اصلی درمان استان کرمان و همچنین استانهای مجاور را می چرخانند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در این دانشگاه ۱۱ تخصص دندانپزشکی و همچنین ۶۴ رشته قوق لیسانس و دکترا دایر است که ۲۵ درصد داشنجویان این دانشگاه در بخش تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند.

نظر شما