شناسهٔ خبر: 24942 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منابع علمی دانشگاه علامه طباطبایی در دسترس عموم قرار گرفت

در پی تفاهم‌نامه‌ای که میان دانشگاه علامه طباطبایی و کنسرسیوم محتوای ملی منعقد شد این دانشگاه به صورت رسمی به کنسرسیوم محتوای ملی پیوست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، با انعقاد این تفاهم‌نامه، از این پس تمامی مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتب و منابع علمی دیجیتال شده دانشگاه علامه طباطبایی، از درگاه کنسرسیوم محتوای ملی قابل دسترسی برای عموم کاربران خواهد بود و کاربران با مراجعه به درگاه این کنسرسیوم (به آدرس www.icnc.ir ) می‌توانند از منابع موجود استفاده کنند.

کنسرسیوم محتوای ملی، گردهمایی مجموعه‌ای از نهادهای تولیدکننده و صاحب محتوا است که در اوایل سال ۱۳۸۷ با هدف تأمین دسترسی هر چه سریع‌تر پژوهشگران و شهروندان ایرانی به محتوای مورد اطمینان علمی تشکیل شد.

علاوه بر ۱۲ عضو هسته اصلی کنسرسیوم که شامل سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه تهران، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، بنیاد دایره المعارف اسلامی، سازمان اسناد آستان قدس، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، موسسه تبیان، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، مرکز نشر دانشگاهی و مرکز منطقه‌ایی اطلاع رسانی علوم و فناوری می شود تاکنون بیش از ۱۵ مرکز و سازمان صاحب محتوای کشور نیز به این مجموعه پیوسته‌اند. که دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید بهشتی نیز از این جمله‌اند.

اعضای کنسرسیوم محتوای ملی، متعهد شدند منابع دیجیتال خود را بر روی درگاه اینترنتی www.icnc.ir  با هم به اشتراک بگذارند تا کاربران بتوانند در منابع تمام این مراکز جستجو کرده و منابع مورد نیاز خود را دریافت کنند.

پیش از این نیز دانشگاه شهید بهشتی به این کنسرسیوم پیوسته بود.

نظر شما