شناسهٔ خبر: 24946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امتحانات غیرحضوری جامعه‌الزهرا(س) در ۵ شهر برگزار می‌شود

مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل جامعه الزهرا(س) گفت: امتحانات غیرحضوری این مرکز حوزوی علاوه بر قم در چهار شهر دیگر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نیره سادات اسماعیلی‌طبا اظهار کرد: این طرح شامل طلاب غیرحضوری دوره‌های عمومی و تحصیلات تکمیلی می‌شود که علاوه بر قم در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و شیراز اجرا می‌شود.

مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: درخواست‌های زیادی از سوی طلاب بخش‌های غیرحضوری اعلام شد که امتحانات پایان نیمسال در سایر شهرها برگزار شود، بنابراین جامعه‌الزهرا(س) بررسی‌هایی در مورد آمار طلاب شهرهای مختلف و امکانات مجموعه انجام داد و سپس این تصمیم را اتخاذ کرد.

وی افزود: طلاب خواهر باید برای انتخاب شهر دلخواه از تاریخ ۲۹ آبان تا ۷ آذر به سامانه دانش‌پژوهان مراجعه کنند.

به گفته اسماعیلی‌طبا، افرادی که قصد امتحان در شهر مقدس قم (جامعه الزهرا) دارند، نیازی به مراجعه به سامانه و انتخاب شهر ندارند، بنابراین کسانی که به هر دلیل یکی از چهار شهر جدید را انتخاب نکنند، ملزم به شرکت در امتحانات قم هستند.

به گزارش مهر، آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در چهار شهر اشاره شده، ۲۰ آذر ماه از طریق سایت جامعه الزهرا به اطلاع طلاب می‌رسد و تمامی امتحانات در هر پنج حوزه امتحانی، به طور همزمان برگزار می‌شود.

کلاس‌های رفع اشکال دروس اصلی یک ماه قبل از زمان امتحانات، به صورت فایل صوتی یا تصویری از طریق سایت جامعه‌الزهرا در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، از این رو امسال کلاس‌های رفع اشکال در هیچ یک از مراکز امتحانی حتی قم، برگزار نمی‌شود.

انتخاب محل آزمون مخصوص کسانی است که در این نیمسال انتخاب واحد داشته‌اند و هر طلبه فقط یک شهر را می‌تواند انتخاب کند، بنابراین نمی‌توان تعدادی از دروس را در یک شهر و تعدادی را در شهر دیگر امتحان داد.

با توجه به همزمانی امتحانات بخش عمومی و تکمیلی غیرحضوری، زمان امتحانات تکمیلی غیر حضوری حدود ۱۰ روز زودتر از زمان اعلام‌شده (از ۱۲ بهمن) برگزار می‌شود. طلاب خواهر بخش تکمیلی غیرحضوری برای اطلاع از زمان دقیق امتحانات به بخش آموزشی مربوط در سایت جامعه الزهرا مراجعه کنند.

نظر شما