شناسهٔ خبر: 25095 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان جایزه جلال آل احمد معرفی شدند

در مراسم پایانی هفتمین جایزه ادبی جلال ال آحمد که روز دوشنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد پنج اثر به مرحله نهایی این جایزه ادبی راه یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سه هزار و ۵۴۴ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد ارسال شد که شامل ۱۹۲ اثر در بخش داستان کوتاه، یک هزار و ۶۴۴ اثر در بخش داستان بلند و رمان، ۳۷۵ اثر در بخش نقد ادبی و یک هزار و ۳۳۳ اثر نیز در حوزه مستند نگاری و تاریخ نگاری بوده است.

مهدی قزلی دبیر اجرایی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در ابتدای این مراسم بدون اشاره به نام خالقان آثار برگزیده گفت: جایزه جلال آل احمد راهی برای تبلیغ و شیوه زیست جلال است.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم از سال ۱۳۸۷ تاکنون افزود: ۹ نفر به عنوان اعضای هیات علمی داوری هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را بر عهده دارند و برگزیده ها را انتخاب کرده اند.

قزلی اظهار داشت: در دوره هفتم جایزه ادبی جلال برگزاری جایزه به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران واگذار شد که در این دوره جدید شیوه نامه اجرایی آن دستخوش تغییرات شد.

وی تصریح کرد: در این دوره به چهار بخش نقد ادبی، مستند نگاری، مجموعه داستان و رمان جایزه اهدا شد.

حجت الاسلام مهدوی راد دبیر هیات علمی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد نیز در این مراسم گفت: جلال نماد سعی و تلاش و تفکر بود که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب تفکر، اندیشه گری و مردم گرایی است، اظهار داشت: در این دوره به محتوا و ساختار بسیار توجه شده است و سعی کرده ایم آثار ارسال شده به بهترین نحو و با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما