شناسهٔ خبر: 25723 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا در نمایشگاه فرانکفورت از کتاب‌های علوم ‌انسانی ایران استقبال شد؟

مدیر انتشارات ترجمان درباره تجربه های خود از نمایشگاه فرانکفورت آلمان با بیان این‌که معرفی و ارایه آثار بومی از اهداف حضور در نمایشگاه فرانکفورت بود گفت:‌ در این دوره از نمایشگاه از آثار حوزه علوم انسانی چندان استقبال نشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ابراهیم عامل مهرابی، که امسال به عنوان نماینده انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، در شصت و ششمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت (۲۰۱۴) شرکت کرده اظهار کرد: ارایه، معرفی و فروش رایت کتاب‌های دانشگاهی کشورمان، اهداف اصلی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت، از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، ۲۵ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف عرضه شد که در انتهای هر اثر چکیده انگلیسی کتاب و لوح فشرده به زبان انگلیسی نیز ارایه شده بود.

عامل مهرابی در ادامه گفت: علاوه بر دکتر مهدی ایمانی‌پور، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، عمده مخاطبان و بازدیدکنندگان کتاب‌های انجمن در این نمایشگاه، فارسی‌زبانان مقیم آلمان و اروپا بودند.

مدیر انتشارات ترجمان خرد اظهار کرد: عرضه کتاب‌های تالیفی حوزه‌های علوم‌انسانی به‌عنوان آثاری که در آن‌ها صاحب تفکر هستیم، در برنامه فروش رایت انجمن قرار داشت که البته برخلاف انتظار با استقبال مواجه نشد.

مهرابی گفت: هفت سال پیش نیز در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشتم، ولی شصت و ششمین دوره با نظم و جانمایی‌های بهتری برگزار شد. 

نظر شما