شناسهٔ خبر: 25916 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین ترجمه عبدالرحمن عالم با عنوان «سیاست جهانی» در راه است

«سیاست جهانی» نوشته «اندرو هيوود» جدیدترین کتاب در دست ترجمه عبدالرحمن عالم است که در این اثر با موضوع محوری «سیاست‌های جهانی» مباحثی مانند مبانی، مشکلات، جنبه‌ها، تحولات سیاست‌های بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر عبدالرحمن عالم، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره جدیدترین کتاب در دست ترجمه خود با عنوان «سیاست جهانی» عنوان کرد: این کتاب اثری است از «اندرو هيوود» که در آن مولفه‌هایی چون موقعیت سیاست در جهان، سیاست میان دولت‌ها و به طور کلی سیاست‌هایی که در عصر جهانی در روابط بین‌الملل ساری و جاری است بررسی می‌شود.

عالم با بیان این‌که پیش از این، ترجمه کتابی از همین نویسنده با عنوان «سیاست» از سوی نشر نی به چاپ رسید، افزود: در کتاب «سیاست جهانی» علاوه بر مباحث گفته‌شده، مبانی، مشکلات، جنبه‌ها، تحولات سیاست‌های بین‌المللی و رخدادهایی که باعث جا به جایی و تغییرات سیاست‌های جهانی می‌شود نیز مورد بررسی و مداقه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که این کتاب نیز قرار است از سوی نشر نی به چاپ رسد، گفت: در بخشی از این کتاب درباره سیاست جهانی چنین می‌خوانیم «از میان همه قدرت‌هایی که ممکن است رقیب، یا حتی زیر سایه آمریکا باشند مهم‌تر از همه بی‌تردید «چین» است. در واقع بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که سده 21 ، سده چین خواهد شد. همان‌گونه که گمان می‌رفت قرن بیستم، قرن آمریکا بوده است. دلیل جایگاه قدرت بزرگ چین، پیشرفت اقتصادی پرشتاب آن در زمان اجرای اصلاحات بازار در دهه 70 بوده و در سال 2010 از ژاپن پیشه گرفت تا دومین و بزرگ‌ترین اقتصاد در دنیا شود. اقتصاد چین در سال 2010، 90 برابر بزرگ‌تر از سال 1978 میلادی بود.»

نظر شما