شناسهٔ خبر: 25927 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت یاسپرس با ترجمه فولادوند منتشر شد

ترجمه عزت‌الله فولادوند از کتاب «نیچه و مسیحیت»کارل یاسپرس منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر ماهی به تازگی ترجمه عز‌ت الله فولادوند از کتاب «نیچه و مسیحیت» اثر کارل یاسپرس را منتشر کرده است.

مهدی نوری ویراستار این کتاب در باره موضوع و محور این اثر اظهار داشت: مهمترین کتابی که یاسپرس در مورد نیچه و نظر او درباره مسیحیت نوشته است با عنوان «نیچه: درآمدی به فهم فلسفه ‌ورزی او» از سوی آقای فولادوند ترجمه و منتشر شده است اما این کتاب در واقع شامل سخنرانی‌هایی است که یاسپرس بعد از تالیف این کتاب ارائه داده است.

وی ادامه داد: مترجم این کتاب فرض را بر این گذاشته که مخاطبش کتاب‌ قبلی را خوانده‌اند و برای همین منظور از ابتدای این کتاب و بدون هیچ مقدمه متن اصلی را تجمه کرده است. منتهی در انتشار کتاب در حجمی نزدیک به ۵۰ صفحه  فصل نخست از کتاب اصلی یاسپرس را که به معرفی نیچه و زندگی او نیز آثارش می‌‍پردازد را نیز آورده است.

نوری ادامه داد: به اعتقاد نیچه مسیحیت دچار نوعی انحراف در طول تاریخ حیات خود شده است که مسبب آن پیروان و مروجان آن بوده‌اند. یاسپرس در این کتاب به بررسی انتقادی آراء نیچه در این زمینه پرداخته است و از این رهگذر به نیچه انتقاد می‌کند.

به گفته نوری این کتاب پیش از این در نشر سخن نیز منتشر شده بود که در این چاپ تازه، پانوشت‌ها، یادداشت‌ها و ارجاعات مترجم که در چاپ قبلی حذف شده بود مجددا گنجانده شده است.

نشر ماهی این کتاب را در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۹ هزار تومان منتشر کرده است.

یادآوی می‌شود فریدریش ویلهلم نیچه فیلسوف، شاعر، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی است و از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفهٔ امروزی بر مبنای سؤالات بنیادینی دربارهٔ بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده ‌است.

کارل تئودور یاسپرس نیز روان‌پزشک و فیلسوف آلمانی بود که در عقاید خود جامعه صنعتی امروز را که هدفش تامین سطح معینی از رفاه برای اکثریت هرچه بیشتر مردم است برای شخصیت انسانی خطرناک می‌داند. او از خداوند به عنوان وجود متعالی نام می‌برد و نقصان معرفت و محدودیت قدرت انسان را دلیل وجود ناشناس غیر قابل شناخت هستی فرض می‌کند.

نظر شما