شناسهٔ خبر: 25998 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه پژوهشگاه میراث فرهنگی در هفته پژوهش چیست؟

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور بزرگداشت هفته پژوهش مراسم و برنامه های گوناگونی چون تقدیر از برترین پژوهش های صورت گرفته در حوزه گردشگری، برگزاری نشست های علمی در راستای شناخت میراث فرهنگی و تشکیل کارگاه مردم شناسی برگزار می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش روز یکشنبه (23 آذرماه) طی مراسمی با سخنرانی مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شروع می شود.

برگزاری نشست تخصصی معرفی نخستین عروسک بومی ثبت شده در فهرست آثار ناملموس، اجرای شاهنامه خوانی، معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر ازجمله این برنامه ها است.

تقدیر از برترین پژوهش های صورت گرفته در حوزه گردشگری، برگزاری نشست های علمی، از جمله نشست تخصصی درباره طرح ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه مدیریت و شناخت میراث فرهنگی و تشکیل کارگاه مردم شناسی از جمله برنامه های دیگر بزرگداشت هفته پژوهش است.

روز دوم (دوشنبه 24 آذرماه)نیز به باستان شناسی تخصص یافته که سخنرانان درباره باستان شناسی و رویکرد به آبادانی و پایداری، مدرسه حیدریه قزوین، توسعه شهر قم و کاوش کاخ گلستان به سخنرانی خواهند پرداخت.

در برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه های گوناگونی چون نمایشگاه عکس جلوه های تصویری فرهنگ عاشورا، نمایشگاه عکس جهان اسلام، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی، نمایشگاه عکس پژواک آفتاب با محوریت حضرت رسول(ص)در فرهنگ مردم ایران تشکیل می شود.

رونمایی از پوستر هفته پژوهش، برگزاری نمایشگاه جانبی از نتایج تحقیقات و فعالیت های علمی و اجرایی، نمایشگاه آثار پژوهشی و نمایشگاه عروسک های خراسان جنوبی از برنامه های دیگر این هفته است که تا 26 آذر ادامه دارد.

نظر شما