شناسهٔ خبر: 26462 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شبکه چهار سیما به استقبال اقتباسی از رمان جرج الیوت می‌رود

سریال هفت قسمتی«میدل مارچ» از چهارشنبه ساعت 30 دقیقه بامداد روی آنتن شبکه چهار سیما رفت. این سریال بر اساس یک رمان معروف از جرج الیوت ساخته شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سریال کوتاه «میدل مارچ» به کارگردانی آنتونی پیج در سال ۱۹۹۴ بر اساس فیلمنامه اندرو دیوویز و رمان «جرج الیوت» ساخته شده است. ژولیت اوبری، روفوس سیوئل، پاتریک مالاهایت، داگلاس هاج و تروین مک‌داول بازیگران این سریال هستند که به ایفا نقش در این سریال می‌پردازند.

«میدل مارچ» که نام شهری خیالی در انگلستان است، ماجرای پزشکی به نام لید گیت را روایت می‌کند. لید در این شهر ازدواج می‌کند و تلاش می‌کند به مردم نزدیک شود تا فردی موثر برای آنها باشد. او سعی می‌کند امور پزشکی و بیمارستانی شهر را مدرن کند. علاوه بر داستان زندگی دکتر لید گیت، زندگی و ازدواج دارسیا، دختر جوانی که در «میدل مارچ» زندگی می‌کند نیز بخشی از داستان را به خود اختصاص می‌دهد.

این سریال یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی بریتانیا بوده که بعد از پخش این مجموعه بیش از ۱۰۵ هزار نسخه کتاب الیوت به فروش رسید. «میدل مارچ» سال ۱۹۹۵ در هشت رشته، نامزد دریافت جایزه بفتا و در رشته‌های بازیگر زن (اوبری)، چهره‌پردازی و موسیقی نیز شد.

مجموعه تلویزیونی «میدل مارچ» به مدیریت دوبلاژ شهلا ناظریان و با صدا پیشگی منوچهر والی‌زاده، پرویز ربیعی،کیکاووس یاکیده، شروین قطعه‌‌ای، شهرزاد ثابتی، اکبر منانی، حسین عرفانی، ناصر نظامی، حمید منوچهری و آزیتا لاچینی دوبله شده است.

مخاطبان مجموعه های تلویزیونی خارجی می‌توانند بازپخش سریال‌های شبکه چهار را روز بعد ساعت ۱۲ تماشا کنند.

نظر شما