شناسهٔ خبر: 26510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فلسفه باستان‌ شناسی پژوهش تازه ای از حکمت‌الله ملاصالحی

«فلسفه دانش باستان‌ شناسی» جدیدترین کتاب ملاصالحی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، به زودی از سوی انتشارات کتاب پارسه منتشر می‌شود. همچنین کتاب «باستان‌شناسی دین» این نویسنده نیز چندی پیش تجدید چاپ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حکمت‌الله ملاصالحی گفت: جدیدترین کتاب من «فلسفه دانش باستان‌ شناسی» نام دارد که در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات کتاب پارسه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. 

وی افزود: تعدادی از دانشجویانم نیز مجموعه ۱۸ مقاله از من در حوزه زیبایی شناسی و فلسفه هنر را که پیشتر در نشریه‌هایی چون «سوره اندیشه»، «باستان شناسی و مطالعات ميان رشته‌ای»، «هنرهای زیبای دانشگاه تهران»، «خردنامه» و... منتشر شده بود، گردآوری کرده‌اند. هم‌اکنون مشغول بازبینی نهایی این مجموعه مقالات هستم. 

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: اخیرا دومین چاپ کتاب «باستان شناسی دين» ‌با عنوان فرعی «با فانوس نظر در جستجوی آيين‌های گمشده» را انتشارات سمت منتشر کرد. انتشارات سمت این کتاب را برای دانشجویان رشته باستان‌شناسی در سه مقطع: دکتری برای واحد درسی سمینار، کارشناسی ارشد برای تمامی واحدهای درسی مربوط به باستان‌شناسی و هنر پیش از تاریخ و کارشناسی برای واحد «باستان‌شناسی قرآن کریم» معرفی کرده است. 

انتشارات سمت دومین انتشار کتاب «باستان‌شناسی دین» حکمت‌الله ملاصالحی را با شمارگان هزار نسخه، ۲۶۰ صفحه و به‌بهای ۶ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرد. نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۳۹۰ منتشر شده بود. 

برای مطالعه فایل PDF کتاب «باستان شناسی دين: با فانوس نظر در جستجوی آيين‌های گمشده» به این آدرس بروید.

حکمت‌الله ملاصالحی دارای مدرک دکتری «باستان شناسی و تاریخ» از دانشکده فلسفه دانشگاه آتن با پایان‌نامه «تحلیلی بر مرگ در تمدن مینوسی - مسینی بر مبنای شواهد باستان شناختی» است.

ملاصالحی هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی در گروه باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به تدریس اشتغال دارد. عضویت در بنیاد حکمت اسلامی صدرا و عضویت در هیات امنای بنیاد ایران شناسی، نیز از جمله فعالیت‌های ملاصالحی است. 

«جلوه‌های كهن هنر آيينی»، «زيبايی و هنر از منظر وحيانی اسلام»، «درآمدی بر معرفت شناسی باستان شناسی»، «جستاری در فرهنگ، پديده موزه و باستان شناسی»، «انسان، فرهنگ و سنت»، «باستان شناسی در بوته معرفت شناختی» و «باستان شناسی دين: با فانوس نظر در جستجوی آيين‌های گمشده» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده ملاصالحی است.

خبرگزاری کتاب ایران پیشتر یکی از سخنرانی‌های ملاصالحی را پوشش خبری داده است که در لینک زیر می‌توانید بخوانید.
ملاصالحی: کتاب خدا انسان را به خلاقیت دعوت کرده است

نظر شما