شناسهٔ خبر: 26735 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مینی سریال «جنگ و صلح» ساخته می‌شود

بازيگران مينيسريال «جنگ و صلح» که اقتباسي از رمان لِو تولستوي است، مشخص شدند. ليلي جيمز، بازيگر «داونتان ابي» نقش ناتاشا روستووا را در اين سريال بر عهده دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ سريال کوتاه «جنگ و صلح» که اقتباسي از رمان مشهور لِو تولستوي است، وارد چرخه توليد شد و بازيگران آن مشخص شدند. اندرو ديويس، فيلمنامهنويس کهنه کار 78 ساله متولد ولز که از جمله «خاطرات بريجيت جونز»، «سهتفنگدار» و سريال «خانه پوشالي» را در کارنامه نويسندگي خود دارد، فيلمنامه اين مينيسريال را از اثر تولستوي اقتباس کرده است.


به نوشته ورايتي،  بازيگران نقشهاي اصلي سريال «جنگ و صلح» مشخص شدهاند. ليلي جيمز، بازيگر انگليسي «سيندرلا»ي کِنت برانا، «خشم تايتانها» و سريال «داونتان ابي» نقش ناتاشا روستووا، يکي از شخصيتهاي محوري داستان پر افتوخيز تولستوي را بر عهده دارد. پل دانو، بازيگر آمريکايي فيلمهايي مانند «خون بهپا خواهد شد» و «زندانيان» در اين ميني سريال در نقش پيير بِزوخف ظاهر خواهد شد.


استيون رئا، بازيگر ايرلندي نامزد جايزه اسکار «بازي اشکبار» و «وي به نشانه انتقام» در نقش شاهزاده واسيلي، جيمز نورتن، بازيگر انگليسي فيلمهاي «راش»، «بِل»، «آقاي ترنر» و سريال «دکتر هو» در نقش شاهزاده آندري، گرتا اسکاچي، ايد ادموندسن ، جک لاودن و تام بورک از ديگر بازيگران اين سريال هستند.


رمان «جنگ و صلح» که اولين بار در سال 1869  منتشر شد، در کنار «آنا کارنينا» شاهکار و مهمترين دستاورد ادبي لِو تولستوي به شمار ميآيد. تولستوي در اين داستان تأثير حمله فرانسه ناپلئون به روسيه تزاري در زندگي مردم روسيه را از نگاه پنج عضو  يک خانواده اشرافي روس مورد موشکافي قرار داده است.


اندرو ديويس فيلم نامهنويس متولد 1936 در کارديف ولز، که تاکنون نامزد 17 جايزه بفتا و برنده 5 جايزه (از 17 نامزدي) و همچنين برنده دو جايزه تلويزيوني پرايمتايم اِمي فيلمنامه را نوشته است و تام هارپر، سازنده فيلم سينمايي «زن سياهپوش 2» که چندين سريال تلويزيوني در کارنامه دارد، مينيسريال «جنگ و صلح» را در شش اپيزود يکساعته کارگرداني ميکند. اين مينيسريال محصول مشترک آمريکا و بريتانيا است و شبکه تلويزيوني BBC با همکاري شرکت واينشتاين آن را تهيه ميکند.

نظر شما