شناسهٔ خبر: 26885 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: خانه کتاب جایگاه اصلی نشست‌های تخصصی نقد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش و جایگاه نقد در جامعه گفت: اقدامات اخیر موسسه خانه کتاب در حوزه نقد می‌تواند بسیار موثر واقع شود و کمک شایانی به جویندگان کتاب و تازه‌های نشر کند؛ چرا که زمینه آشنایی جامعه و مخاطبان را با کتاب‌های مناسب فراهم می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی جنتی اظهار داشت: فعالیت‌هایی که امروز در موسسه خانه کتاب انجام می‌شود، به ویژه « کتابشناسی ماه»، «فصلنامه‌های تخصصی نقد کتاب» و بسیار خوشحال‌کننده و رضایت‌بخش هستند.

جنتی اظهار کرد: با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، متاسفانه آمارها و ارقامی که در این حوزه در دست است، بسیار نویدبخش نیستند؛ متاسفانه شاهدیم که تنها مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌های عمومی کشور، دانش‌آموزان و دانشجویان برای مطالعه کتاب‌های کمک‌ درسی و کمک آموزشی هستند و تعداد افرادی که صرفاً برای مطالعه کتاب‌های حوزه‌های مختلف به کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه می‌کنند، بسیار اندک است.

وی با اشاره به اینکه نقد می‌تواند راهنمایی مناسب برای کتابخوانی باشد، گفت: موسسه خانه کتاب در این عرصه با برگزاری جشنواه نقد کتاب و راه‌اندازی فصلنامه‌های تخصصی نقد می‌تواند بسیار موثر واقع شود؛ اقدامات اخیر موسسه خانه کتاب کمک شایانی به جویندگان کتاب و تازه‌های نشر می‌کنند چرا که زمینه آشنایی جامعه و مخاطبان را با کتاب‌های مناسب فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه نقد کتاب، گفت: مکان‌ها و مراکز علمی متعددی به برگزاری چنین نشست‌هایی اهتمام ورزیده‌اند، اما من معتقدم جایگاه اصلی این نشست‌ها موسسه خانه کتاب است.

نظر شما