شناسهٔ خبر: 26928 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر ارشاد: برای گسترش فرهنگ نقد همه تلاش کنند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تلاش تمام افراد جامعه به ویژه ناشران و صاحب نظران در گسترش و تعمیق حوزه فرهنگ نقد تاکید کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، عباس صالحی عصر دیروز یکشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در پژوهشکده فرهنگ و هنر افزود: هر چند تولید عناوین کتاب رشد شتابنده ای در کشور دارد اما شاهد این رشد در حوزه نقد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 48 کتاب در 9 ماهه امسال تولید شده است اظهار داشت: تعداد ناشران بالاست اما در حوزه نقد افزایشی صورت نگرفته است.

صالحی رشد نامتوازن در بحث نقد را یک مساله اساسی و جدی دانست و ادامه داد: اگر در حوزه نقد نیز رشد صورت می گرفت شاهد اتفاقات بهتری در حوزه نشر بودیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقد فضای تولید علم را در جامعه روان می کند اضافه کرد: نقد سنجش آثار کیفی را مشخص می کند و شبهه تعریف ها را نیز زیر سوال می برد اما ما فاصله زیادی با این مفاهیم داریم و آنچه را که باید اتفاق بیفتد در این حوزه شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه آمایش نقد متوازن نیست گفت: نقد باید اعتلا بخش فرهنگ ملی و علمی ما باشد. برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت هایی را ایجاد می کند که باید به مساله نقد و فرهنگ نقد بیشتر پرداخته شود.

نظر شما