شناسهٔ خبر: 26976 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر انتشارات کویر: تاثیر مدارس دخترانه در توسعه اجتماعی زنان در ایران در دست چاپ است

محمدجواد مظفر، رئیس هیات مدیره انتشارات کویر در توضیح کتاب‌هایی که به تازگی از سوی این انتشارات به چاپ رسیده، گفت: «تاثیر مدارس دخترانه در توسعه اجتماعی زنان در ایران» عنوان کتابی است که به تازگی به قلم منیرالسادات میرهادی منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدجواد مظفر  با بیان این که این انتشارات از ابتدای سال جاری تاکنون 42 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر کرده است عنوان کرد: چاپ نخست «تاثیر مدارس دخترانه در توسعه اجتماعی زنان در ایران» و چاپ سوم «خاطرات شیخ ابراهیم زنجانی» از جمله کتاب‌های تازه به چاپ رسیده‌اند.

وی درباره کتاب «تاثیر مدارس دخترانه در توسعه اجتماعی زنان در ایران» توضیح داد: این کتاب تالیف منیرالسادات میرهادی (عروس آیت‌الله بهشتی) و درباره نقش مدارس دخترانه در توسعه اجتماعی آنها از مشروطه تا پایان دوره پهلوی ایران (1320) است.

مظفر همچنین درباره کتاب «خاطرات شیخ ابراهیم زنجانی» که از سوی این ناشر سومین چاپ خود را پشت سرگذاشته است، گفت: موضوع محوری این کتاب که به اهتمام غلامحسین میرزاصالح نوشته شده، سرگذشت شیخ ابراهیم زنجانی از علمای مشروطه، مجتهد اول زنجان و نماینده اول و دوم مجلس مشروطه است.

رئیس هیات مدیره انتشارات کویر سپس به کتاب‌های در دست انتشار خود اشاره کرد و گفت: «اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخ» نوشته عبدالمجید شرفی با ترجمه عبدالله ناصری از کتاب‌هایی به‌شمار می‌آید که قرار است به زودی منتشر شود.

وی در توضیح این کتاب گفت: شناساندن اسلام حقیقی که همانا قرآن و پیامبر است، موضوع محوری این کتاب را تشکیل می‌دهد که سعی دارد با رویکردی انتقادی به امّهات علم اسلامی مثل تفسیر، کلام، ‌فقه نشان دهد که تا چه اندازه این حوزه‌ها به حقیقت اصلی اسلام دور یا نزدیک هستند. در واقع این کتاب به مقایسه بستر تاریخی اسلام با آنچه که قرآن و پیامبر می‌گویند، پرداخته است.

به گفته مظفر، «اینک حسین آیینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا» کتاب دیگری است که به چاپ سوم خواهد رسید.

وی گفت: این کتاب که در سال گذشته منتشر شده به قلم ناصر مهدوی،‌ از صاحبنظران حوزه مولوی، حافظ و تاریخ اسلام است که سعی در نشان‌ دادن این حقیقت است که امام حسین(ع) برای مرگ و شهادت به میدان مبارزه نرفتند؛ بلکه حسین(ع) پیام‌آور زندگی پاک، شرافتمندانه و عادلانه بوده است.

«خواب و رویا فراسوی مرزها: خواب و تعبیر خواب در سرزمین‌های اسلامی» عنوان کتاب دیگری است که مظفر به آن اشاره کرد و در توضیح آن گفت: این کتاب پژوهشی مشتمل بر مجموعه مقالاتی از سوی دانشمندان مختلف دانشگاه هاروارد است که نگاهی موشکافانه به نگاه جوامع اسلامی به موضوع خواب و تعبیر خواب (در حوزه متون اسلامی، تصوف و عرفان) دارد. سرویراستار این کتاب «لوئیز مارتین» با ترجمه مریم وتر شیراز است.

نظر شما