شناسهٔ خبر: 271 - سرویس آرشیو
نسخه قابل چاپ

به بهانه ی اکران فیلم گلچهره

اگر دلتان برای سینماگرفته

اگر دلتان برای سینماگرفته گلچهرها تازه ترین اثر وحید موسائیان از کار گردانان جوان  سینماست که به شکل مهجور و نامناسبی در چند سینمای محدود در تهران وشهرستانها اکران شده است .

محمد تاجیک

گلچهرها تازه ترین اثر وحید موسائیان از کار گردانان جوان  سینماست که به شکل مهجور و نامناسبی در چند سینمای محدود در تهران وشهرستانها اکران شده است .
نگارنده سال گذشته و در اوج بی نظمی های جشنواره فیلم فجر به شکل تصادفی موفق به تماشای این فیلم بسیار زیبا شدم وخوشبختانه برای اولین بار شاید بی نظمی این جشنواره به نفع ما شد تا شانس دیدن این فیلم ارزشمند راازدست ندهیم . با توجه به اینکه دراین روزها بارها خواسته ام دومرتبه به تماشای این فیلم بروم ونتوانسته ام به نظر می رسد همان یک بار دیدن تصادفی فیلم در جشنواره ،تنها فرصت مناسب برای تماشای این فیلم بود . چون این روزها هر بار خواسته ام دوباره فیلم را ببینم به دلیل سانسهای محدود و سینماهای اندک ،ناکام ازتماشای این فیلم برگشته ام . جالب است بدانید مثلا سینما آزادی تنها در یک سانس گلچهره رااکران کرده وبرای همین یک سانس نیز باید بیش از ۱۰تا۱۵نفر تماشاگر وجودداشته باشند تا فیلم اکران شود . تماشای هفته گذشته من وچند تن از علاقه مندان بد شانس سینما و فیلم گلچهره که قصد تماشای این فیلم را داشتیم دست خالی برگشتیم . چون تعدادمان کم یود و فیلم اکران نشد .در همین سینما آزادی گویا باید در روزهای سه شنبه و پنج شنبه وجمعه به تماشای این فیلم  رفت .
اما علی رغم این وضعیت گلچهره درمیان فیلم هایی که تاکنون موسائیان ساخته جزو محبوب ترین وبهترین فیلمهای او شده وبه اعتقاد بسیاری یکی از آثار بسیار خوب چند سال اخیر سینمای ایران است . افراد مشهوری چون خسرو سینایی،احمد مسجد جامعی و....به ستایش ازاین ساخته موسائیان پرداخته اند .
فیلم گلچهره فیلمی در ستایش از سینماست . این روزها که توامان و به شکل متضاد و حیرت آوری علاقه مندان سینما شاهد دو اتفاق بسیار مهم در تاریخ سینماهستند . (یکی بسیار تلخ درباره انحلال خانه سینما و دیگری بسیار شیرین درباره جایزه گلدن گلوب برای فیلم فرهادی  )تماشای این فیلم که درباره رنجها و مصائب یک شیفته واقعی سینماست اهمیتی دو چندان پیدا می کند .
بسیاری از علاقه مندان فیلم گلچهره با تماشای این فیلم یاد فیلم "سینما پارادیزو " افتاده اند . خود کار گردان فیلم یعنی آقای موسائیان نیز در مصاحبه هایش گفته که بسیاری با تماشای این فیلم یاد سینما پارادیزو افتاده اند . در هردو فیلم شخصیت اصلی فیلم سینماست . در گلچهره سینما شخصیتی است که سرنوشتی تلخ درانتظار اوست وهمین موضوع تماشاگران رابسیار متاثر می کند .
در گلچره ادای دینی به فیلمهای مهم تاریخ سینما شده است واین برای علاقه مندان جدی سینما می تواند بسیار دلنشین باشد . گلچهره علاوه براینکه کار گردانی خوبی داشته فیلمی است که در آن تنی چند تن از بهترین بازیگران سینما وتئاتر و بازیگران متعلق به سینمای مستقل دراین فیلم بازی کرده اند و بازی های بسیار خوبی ارائه کرده اند .بازیگرانی چون مسعود رایگان ،هدایت هاشمی ،افشین هاشمی و.....
فیلمبرداراین فیلم نیز هومن بهمنش بوده که از فیلمبرداران خوب سینما ایران است . فیلمبرداری اکثر صحنه های فیلم دربیرجند انجام شده است .  در پایان باید گفت اگر این روزها به خاطر انحلال خانه سینما دلتان گرفته بد نیست به تماشای این فیلم بروید .فیلمی که تماشای آن برای همه عاشقان سینما واجب است .