شناسهٔ خبر: 28464 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوبلور قدیمی «شهرهای سرافراز تاریخ» را ترجمه کرد

کتاب «شهرهای سرافراز تاریخ» با ترجمه ابوالحسن تهامی دوبلور و گوینده قدیمی سینما و تلویزیون از سوی انتشارات معین به چاپ رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صالح رامسری مدیر انتشارات معین با اعلام این خبر گفت: در تولید این کتاب، ۳۰ نویسنده از برترین های جهان، مطلب نوشته و شهرهای مشهور و مطرح تاریخ بشر را معرفی کرده‌اند. این کتاب توسط جان جولیوس نورویچ ویراستاری شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در این کتاب، از ایران شهر اصفهان معرفی شده، از عربستان مکه و از روسیه به این مطلب اشاره شده که مسکوی امروزی، چگونه مسکو شد. یا شهر پاریسی که می‌شناسیم، چگونه بود و چگونه تبدیل به شهری شد که با این نام سراغ داریم. مطالب کتاب همراه با تصاویر هستند اما ۳۲ تصویر رنگی هم در پایان کتاب از شهرها به چاپ رسیده است.

این مدیر نشر ادامه داد: شانگهای، رم، استانبول، پکن، قاهره، دمشق، سمرقند، برلین، ونیز و ... تعداد دیگری از شهرهای مهمی هستند که این کتاب به آنها می‌پردازد. 

رامسری گفت: این کتاب را به تازگی با ۴۰۰ صفحه به همراه ۳۲ صفحه ضمیمه، جلد گالینگور و قطع وزیری به چاپ رسانده‌ایم. قیمت کتاب نیز ۴۰ هزار تومان است.

نظر شما