شناسهٔ خبر: 28716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارآمدی و روزآمدی علوم انسانی به اساتید و متخصصین واگذار شد

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: مباحث مربوط به کارآمدی و روزآمدی علوم انسانی به اساتید و متخصصین آن رشته محول خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، جلسه ۹۹ شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

دکتر حداد عادل در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: تحول در علوم انسانی به عنوان یکی از الزامات تمدن‌سازی نوین اسلامی ارتباط محکم و وثیقی باتحقق اهداف انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری مدظله‌العالی اخیراً در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم حرکت سریع در راستای بازنگری در مبانی علوم انسانی تأکید فرموده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:  برخلاف آنچه که اخیراً از بعضی تریبون‌ها شنیده شده است، تحول و ارتقا در علوم انسانی به هیچ‌وجه به معنای نفی و طرد دستاوردهای مثبت علوم انسانی ریشه گرفته در غرب نیست.

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: سعی داریم تا نسبت به برخی ازابهامات موجود در مسیر بازنگری در مبانی علوم انسانی روشنگری کنیم.

حدادعادل گفت: شورای تحول و ارتقا بیشتر وارد مباحث مربوط به اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم انسانی خواهد شد و مباحث مربوط به کارآمدی و روزآمدی به اساتید و متخصصین آن رشته محول خواهد شد.

وی افزود: باید پس از تصویب سرفصل‌ها، عناوین مربوط به دروس هم به سرعت ارائه و تصویب شوند.

پس از سخنان دکتر حدادعادل اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: در نظر گرفتن تفاوت بین هنرهای سنتی و هنرهای اسلامی، تأثیر تفاوت در مبانی نظری و فلسفه هنر در تولید اثرهنری، ورود مباحث مربوط به فقه و اجتهاد در آموزش هنر به منظور تربیت افراد مسلط به مبانی شرعی در حوزه هنر و توجه توامان به مباحث نظری و عملی در آموزش هنر.

نظر شما