شناسهٔ خبر: 28794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه «داستان نویسی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان»

کارگاه «داستان نویسی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کارگاه «داستان نویسی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان» از سوی گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان(فبک) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در روزهای ۲۵ و ۲۶و۲۷ بهمن و روز ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ برگزار خواهد شد.

برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان چند سالی است که در کشور مان مورد توجه واقع شده و از نظر پژوهشی و مطالعاتی به طور قابل قبولی پیشرفت داشته است. از طرفی ویژگی آموزش این برنامه بر اساس متون داستانی می باشد که البته ساختار و محتوای آن کاملاً متفاوت از داستان های رایج است و از طرف دیگر، اغلب داستان هایی که در حال حاضر موجود است و در کلاس ها و حلقه های کندوکاو مورد استفاده قرار می گیرد، ترجمه داستان هایی است که متخصصان این برنامه  در کشورهای دیگر، دست به تألیف آن زده اند. با توجه به تفاوت فرهنگ ها و جهان بینی که در بین کشورها وجود دارد، اینطور به نظر می رسد که ترجمه این داستان ها و حتی اقتباس از آنها چندان پاسخگوی نیاز ما نیست و لزوم تولید داستان هایی که هماهنگ ودر راستای ویژگی های فرهنگی و اجتماعی ما باشد، احساس می شود. لذا گروه فلسفه برای کودکان، با توجه به این نیاز و همچنین بنا بر پیشنهاد علاقمندان به برگزاری این دوره تخصصی، طرح این کارگاه را تدوین نمود.

محل برگزاری کارگاه در بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواهد بود.

نظر شما