شناسهٔ خبر: 29796 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانشنامه فاطمی» نقد می‌شود

رییس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برپایی جلسه نقد کتاب برای «دانشنامه فاطمی» خبر داد و گفت: این نشست به منظور رفع پاره‌ای ابهامات دانشنامه و اعمال آن در چاپ بعدی انجام خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی‌حاجی معاون علمی دانشنامه فاطمی و رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: نشست نقد دانشنامه با حضور حجج اسلام رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی محمدهادی یوسفی غروی، استاد حوزه، حسن طارمی،‌ معاون علمی دانشنامه جهان اسلام، صادق آیینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برپا خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: قرار براین است تا در این جلسه درباره مباحث مختلف محتوایی و فنی دانشنامه فاطمی بحث و بررسی صورت بگیرد تا انشاءالله ایرادات و مشکلات برای چاپ‌ بعدی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی چنین جلسه‌ای از سوی خود اعضای دانشنامه فاطمی پیشنهاد شده بود، یادآور شد: بنا بر این درخواست یک مجموعه افراد اندیشمند خارج از پژوهشکده قرار شد نظراتشان را ارائه دهنده که ما هم این افراد را انتخاب و دعوت کردیم.

مقیمی‌حاجی یادآور شد: بنده نیز توضیحاتی درباره دانشنامه فاطمی ارائه خواهم داد و در پایان جلسه نیز پرسش و پاسخ براساس اقتضای جلسه صورت خواهد گرفت. وی با بیان اینکه چاپ نخست دانشنامه هنوز به اتمام نرسیده است، یادآور شد: باید آماده شویم تا نکات و اشکالات را بازبینی و آنها را اعمال کنیم تا بنابراین برای چاپ‌های بعدی تأخیری را شاهد نباشیم، همچنین از تجارب اساتید برای آثار دیگر در دست اقدام پژوهشکده از جمله دانشنامه قرآن استفاده خواهیم کرد.

 براساس این گزارش نشست نقد دانشنامه فاطمی(س)، شنبه (16 اسفند ماه) از ساعت 15 تا 17 در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، کوچه پژوهشگاه (2)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما