شناسهٔ خبر: 30131 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مصطفی عبداللهی در تدارک «در اعماق»

مصطفی عبدالهی که به تازگی دوره جدید شیمی درمانی خود را پشت‌سر گذاشته، در انتظار اختصاص سالن برای اجرای عمومی نمایش «در اعماق» است که پیش از این در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالهی درباره وضعیت اجرای عمومی نمایش «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی که پیش از این در بخش مهمان سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت،گفت: چندی است که برای در اختیار داشتن سالنی مناسب برای اجرای عمومی نمایش «در اعماق» رایزنی‌هایی را انجام داده‌ام. در ابتدا و به دلیل اینکه «در اعماق» را در جشنواره تئاتر فجر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بردیم و این سالن مناسب اجرای این اثر بود، با آقای سرسنگی صحبت کردم و او هم قول‌هایی به من داد.

وی افزود: آقای سرسنگی به من گفت که چون جدول اجرای سالانه تماشاخانه ایرانشهر از قبل انتخاب و مشخص شده، باید بررسی شود که آیا امکان جابجایی در برنامه سالن ناظرزاده کرمانی وجود دارد یا نه. من در انتظار پاسخ آقای سرسنگی برای مشخص شدن این وضعیت هستم.

کارگردان نمایش «در اعماق» به گفتگو با مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دیگر رایزنی‌های انجام شده برای در اختیار داشتن سالن اجرای عمومی این اثر نمایشی، اشاره کرد که نتیجه این رایزنی‌ها هنوز به جوابی قطعی ختم نشده است.

عبدالهی یادآور شد: به دلیل حجم دکور و تعداد بازیگران «در اعماق» امکان اجرای نمایش در سالن‌های کوچک وجود ندارد زیرا تمام میزانسن‌ها و طراحی صحنه به هم می‌ریزد. منتظرم و روزشماری می‌کنم تا ببینم در چه زمانی می‌توان اجرای عمومی این نمایش را انجام دهم.

این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر که طی ۱۲ سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرده و به تازگی دوره جدید شیمی‌درمانی خود را سپری کرده، متذکر شد: با توجه به شرایط بیماری و اینکه هر روز وضعیت جسمانی من بدتر می‌شود و با توجه به اینکه در زمان تمرین «در اعماق» برای اجرای در جشنواره تئاتر فجر ۳ مرتبه در بیمارستان بستری شدم، هر روز که می‌گذرد شرایط کار کردن برای من سخت‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر قرار است که زمان اجرای عمومی نمایش «در اعماق» عقب‌تر بیفتد شالوده کار از دستم خارج خواهد شد به همین دلیل امیدوارم با توجه به استقبالی هم که از اجرای نمایش در جشنواره تئاتر فجر شد، سالنی مناسب برای اجرای عمومی آن، اختصاص داده شود.

عبدالهی درباره چگونگی وضعیت روند درمانی خود و همچنین تأمین داروهای مدنظر، گفت: داروهایی که ۳ مرتبه و هر بار با قیمیتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان تهیه کردیم، بر خلاف امیدی که داشتم تا بتوانم با تزریق آن‌ها به لحاظ جسمی آماده پیوند مغز استخوان شوم، تأثیرشان بر بدن من مطلوب نبود. به همین دلیل پزشک معالجم رژیم دارویی گذشته را مجددا برای من در نظر گرفت.

این هنرمند شناخته شده عرصه تئاتر در پایان صحبت هایش متذکر شد: هزینه‌ نسخه‌ تأمین داروهای این دوره، ۱۷ میلیون تومان است که تأمین این هزینه برای من دیگر کار آسانی نیست. البته با آقای مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگویی در این زمینه داشتم که قول مساعد به من داد و تا این لحظه بخشی از هزینه نیز از این طریق تأمین شده ولی هنوز هزینه تأمین نسخه ۱۷ میلیون تومانی به صورت کامل تهیه نشده است.

نظر شما