شناسهٔ خبر: 30273 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتر باران سال 94 میزبان کارگردان های جوان

مدیران تئاتر باران با تشریح برنامه های این تماشاخانه در سال 94 از میزبانی نمایش هایی به کارگردانی چهره های مطرح و جوان در این سال خبر دادند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ نشست خبری مدیران تئاتر باران امروز شنبه در محل تماشاخانه باران برگزار شد و مدیران برنامه های سال ۹۴ را تشریح کردند.

در این نشست خبری خیام بهار کاشانی و فهیمه امن زاده به شرح برنامه های این تماشاخانه در سال ۹۴ پرداختند. 

بهار کاشانی، با بیان اینکه برای سال ۹۴ تعداد ۱۴۵ درخواست داشتیم گفت: بضاعت تماشاخانه باران اجرای ۱۱ نمایش در ۶ ماه نخست و ۱۲ نمایش در ۶ ماه دوم است و کارگردان های مطرحی چون آتیلا پسیانی، حمیدرضا نعیمی، محمد یعقوبی و بهاره رهنما در ۶ماهه دوم سال ۹۴ اجرا خواهند داشت. 

وی از اختصاص بخشی در سال ۹۴ به کارگردان های جوان نیز اشاره کرد و افزود: عنوان این بخش نسل اکنون است و قصد داریم امکان اجرای کارهای دانشجویی پرمخاطب را مهیا کنیم. 

بهار کاشانی در ادامه از تفاهم نامه با مرکز تئاتر مولوی برای اجرای کارگاه های تخصصی آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: اولین اجرای این برنامه را کوروش نریمانی در قالب یک دوره بلند مدت ارائه خواهد داد. 

در ادامه فهیمه امن زاده یکی دیگر از مدیران این تماشاخانه با بیان اینکه با توجه به درخواست های زیادی که داشتیم؛ برای ما سخت بود از میان کارگردان های بزرگ انتخاب کنیم، گفت: محدودیت سبب شد در روز ۲ اجرا داشته باشیم و به دلیل هزینه بالای سالن، در ۶ ماه اول خیلی وسواس به خرج دادیم.

وی در ادامه بازیگری را اولویت حرفه ای خود دانست و ابراز امیدواری کرد؛ مدیریت یک تئاتر خصوصی لطمه ای به کار حرفه ای او در تئاتر وارد نسازد.

امن زاده در ادامه از مراسم افتتاخیه برای هر اجرا در تئاتر باران نیز خبر داد. 

اجرای های عمومی رادیو تئاتر و اجراهایی در ساعت های نامتعارف از دیگر برنامه هایی است که وی به عنوان برنامه های این تماشاخانه در سال ۹۴ از آنها سخن گفت و به ارائه باران کارت به افرادی که خواهان پیش خرید بلیت های ۶ ماه نخست به شکل کامل هستند با تخفیف ۵۰ درصدی به عنوان دیگر برنامه های این مرکز اشاره کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه شرحی از برنامه های این تماشاخانه در سال ۹۴ ارائه شد که بر اساس آن از اول فروردین تا ۱۱ اردیبهشت نمایش رابینسون کروزوئه به کارگردانی میلاد نیک زاده در این تماشاخانه روی صحنه می رود.

نمایش پلیس به نویسندگی اسلاو میرژوک و کارگردانی شایان افکاری از ۱۶ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت و نمایش عبد به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد روی صحنه می روند. 

نمایش خانه کاغذی به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی مهدی برومند نیز از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد و نمایش دریای واژگون به نویسندگی فارس باقری و سیامک احصابی از ۷ خرداد تا ۲۴ تیر در تئاتر باران اجرا می روند. 

پیام دهکردی از ۱۷ خرداد تا ۲۶ تیر متنی به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی را به روی صحنه می برد و امیررضا کوهستانی نیز در ۲۸ تیر تا ۳۰ مرداد نمایشی با عنوان شنیدن را اجرا خواهد کرد. 

سه خواهر عنوان نمایشی به کارگرانی آنتوان چخوف است که رضا گوران از اول شهریور تا ۳ مهر روی صحنه می برد و نمایش خانه به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی ندا هنگامی از اول اردیبهشت تا ۳ مهر در تماشاخانه باران روی صحنه می رود. 

تماشاخانه باراندر خیابان ولی عصر (عج) - ابتدای فلسطین جنوبی، بزرگترین سالن خصوصی تئاتر است که چندی پیش در جریان سی و سومین جشنواره تئاتر فجر به روی علاقه مندان به هنر تئاتر گشوده شد. 

نظر شما