شناسهٔ خبر: 30355 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موسولینی موضوع رمان جدید امبرتو اکو شد

اومبرتو اكو نويسنده مشهور ايتاليایی، جديدترين رمانش را در ماه نوامبر به زبان انگليسی منتشر می‌كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  اين كتاب درباره موسوليني، فريب‌هاي رسانه‌اي، شايعه و قتل است.

اكو خالق رمان تحسين شده «نام گل سرخ» كه رماني كلاسيك و مدرن محسوب مي‌شود، پيش از پايان سال جديد ميلادي، رمان جديدش را منتشر مي‌كند.

اين كتاب كه به تازگي در ايتاليا و به زبان ايتاليايي منتشر شده، به سرعت راهي فهرست پرفروش‌ها شده و ترجمه انگليسي آن با عنوان «شماره صفر» تا ۵ نوامبر به زبان انگليسي از سوي انتشارات هارويل ساكر به بازار می‌آيد.

اين رمان به دو داستان اشاره دارد: يكي به تيراندازي به موسوليني و معشوقه او در درياچه كومو در سال ۱۹۴۵ و ديگري درباره نويسنده حقه‌بازي به نام كولونا در سال ۱۹۹۲ در ميلان. كولونا قبول به نوشتن كتاب خاطرات روزنامه‌نگاري مي‌كند كه در روزنامه تحت حمايت يكي از غول‌های رسانه‌ای مشغول به كار است.

ناشر اكو می‌گويد: او نظريه‌های پارانويدي سردبير اين روزنامه را مي‌شنود، كسي كه متقاعد شده جنازه موسوليني در حقيقت بدل بوده و بخشي از نقشه بزرگ‌تر فاشيست‌ها بوده است. اين درست همان داستان جنجال‌برانگيز اختصاصي است كه روزنامه به آن نياز دارد. مدارك؟ او در حال كار كردن روي مدارك است.

اكو كه توسط ناشرش به عنوان يك «استاد داستان‌سرايي» شناخته مي‌شود، جديدترين رمان خود را در سال ۲۰۱۱ با عنوان «قبرستان پراگ» منتشر كرد كه داستانش در اروپاي قرن نوزدهم اتفاق مي‌افتد. اين رمان به ليست نهايي نامزدهاي دريافت جايزه داستاني خارجي اينديپندنت راه پيدا كرد و بيش از ۱۵۰ هزار نسخه به زبان انگليسي فروخت. اكو همچنين يك مجموعه مقالات را هم با عنوان «اختراع كردن دشمن» منتشر كرد. از ديگر آثار او مي‌توان به «مكالمه‌اي» با ژان-كلود كارير با عنوان «اين پايان كتاب نيست» اشاره كرد.

هارويل سكر در توصيف كتاب «شماره صفر» گفت: اين رمان نيروي خود را از فريب‌هاي رسانه‌اي، نيروهاي مافيا، عشق، شايعه و قتل به دست مي‌آورد و طنين‌انداز برخورد نيروهايي است كه از زمان جنگ جهاني دوم تا به حال كشور ايتاليا را شكل داده‌اند.

نظر شما