شناسهٔ خبر: 30807 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماه و ژیار» روی صحنه تالار هنر می‌رود

نمایش «ماه و ژیار» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی علیرضا دهقانی از ۱۹ فروردین اجرای خود را در تالار هنر آغاز می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نمایش «ماه و ژیار» از روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۸، در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان نمایش «ماه و ژیار» آمده است: «شبی سرد در دل کوهستان، جایی‌که میعادگاه ماه کامل با زمینیان است، شاپرکی که دیروز از پیله بیرون آمده و فردا نیست می‌شود، پلنگی که حس می‌کند به پایان مسیر زندگی‌اش رسیده و ژیار، پسری کُرد که شبانگاه گذشته دشمن به کاشانه‌اش یورش برده و مادرش را به اسارت برده است، هر کدام آرزوی دیدن ماه را دارند. شاپرک می‌خواهد ماه را ببیند تا درک کند چرا همه زیبایی‌ها منسوب به اوست. پلنگ که بعد از تنها ماندن از ظلم شکارچیان در دامان ماه بزرگ شده است، می‌خواهد با آن وداع کند. ژیار هم به مادرش قول داده است اگر روزی از هم دور افتادند، به ماه نگاه کنند و از حال هم با خبر شوند.اما ماه در این شب، اسیر دست ابر سیاه است و رخ نشان نمی‌دهد.»

حمید‌رضا حسینعلی، مهسا ظهیری، ماندانا عبقری و بابک مولانا در این نمایش بازی می‌کنند. مجتبی مهدی (مشاور کارگردان)، رکسانه عبقری (دستیار کارگردان)، حمیدرضا حسینعلی (طراح صحنه) و روشنک کریمی (طراح لباس) دیگر عوامل این نمایش هستند.

نظر شما