شناسهٔ خبر: 31123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ارواح» هنریک ایبسن به صحنه تئاتر برادوی رفت

نمایش «ارواح» نوشته هنریک ایبسن و با کارگردانی ریچارد آیر کارگردان برنده جایزه اولیویر در تئاتر برادوی نیویورک روی صحنه است و تا ۵ ماه می (خردادماه ۹۴) به اجرای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نمایشنامه «ارواح» در سال ۱۸۸۱ توسط هنریک ایپسن نوشته شده که یکی از شاهکارهای ادبیات نمایشی معاصر و اثر شوک‌آور است. ریچارد آیر اقتباس جدیدی از این نمایشنامه «ارواح» را ابتدا در تئاتر آلمیدیای لندن، تئاتر وست‌اند و حالا در تئاتر بام هاروی روی نیویورک روی صحنه برده است.

لسلی منویل بازیگر مطرح تئاتر، بیلی هاوول، ویل کین، برایان مک‌آردی و چارلین مک‌کنا بازیگران نمایش «ارواح» هستند. آخرین تجربه تئاتر برادوی از اجرای نمایشنامه‌ای نوشته هنریک ایبسن به سال ۱۹۸۲ بر می‌گردد که مربوط به اجرای نمایش «خانه عروسک» می‌شد. در آن اجرا لیو المان و کوین اسپیسی جوان به ایفای نقش می‌پرداختند.

«اشباح» روایتگر زندگی زنی به نام الوینگ است که به دلیل اینکه عاشق یک کشیش می‌شود، همسرش را ترک می‌کند. به دلیل اینکه کشیش حاضر به پذیرفتن الوینگ نمی‌شود، الوینگ به خانه خود بر می‌گردد. مرگ همسر باعث می‌شود که الوینگ برای زنده نگه داشتن یاد او، خانه را به یک یتیم‌خانه تبدیل کند. در این بین اوزوالد پسر این خانواده که مبتلا به یک بیماری است که به صورت ارثی از پدر به او رسیده، در رنج و عذاب است. این شرایط به جایی می‌انجامد که الوینگ با بزرگترین چالش‌های زندگی خود مواجه شود.

اقتباس انجام شده از روی نمایشنامه «اشباح» در قالب اجرایی با طراحی صدا توسط جان لئونارد و همچنین طراحی صحنه مدرن تیم هیتلی در حال اجرا است.

نظر شما