شناسهٔ خبر: 31177 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال بی‌نظیر از «ملاقات رسمی» هلن میرن

مدیر رادیو فرهنگ بیان کرد که برنامه های جدید این شبکه براساس ساختارهای جدید و گروه تازه تاسیس «کتاب» روی آنتن خواهند رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدصادق رحمانیان درباره ساختار جدید رادیو فرهنگ در سال جدید بیان کرد: محتوای برنامه های ما بر اساس ماموریت نامگذاری گروه ها شکل می گیرد و شبکه رادیو فرهنگ هم اکنون از چهار گروه «جامعه»، «تاریخ و اندیشه»، «کتاب» و «ادب و هنر» تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه این موضوع در این شبکه رادیویی عنوان کرد: فرهنگ مقوله ای گسترده و مهم است و تلاش ما این است که براساس ملاحظات و سیاست هایی که توسط مراجعی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است توان رسانه ای خود را پیش ببریم. بنابراین نگاه ما در خصوص مقوله فرهنگ این است که تولیدات ارزشمندی را رشد و توسعه دهیم.

مدیر شبکه رادیو فرهنگ درباره محورهایی که در سال جدید در این شبکه مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: توجه ما پیش از این به زبان فارسی و صیانت از این زبان بوده است و همین نگاه ادامه خواهد داشت. ما سعی می کنیم که در زمینه زبان فارسی برنامه های متنوعی داشته باشیم که اهمیت این زبان را نشان دهیم چراکه ما در سراسر جهان مردمی را داریم که به زبان فارسی سخن می گویند و ممکن است حتی از ملیت های مختلف باشند.

رحمانیان با تاکید بر اینکه پشتوانه علمی و پژوهشی در تغییرات جدید این شبکه در اولویت برنامه‌سازی قرار می گیرد، گفت: پژوهش نقش سازنده ای در عمق بخشیدن به برنامه های ما خواهد داشت و توجه به مخاطبان عام و خاص بیشتر می شود یعنی علاوه بر برنامه هایی که برای مخاطبان عام ساخته می شود برنامه هایی هم با حضور فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان داریم.

وی همچنین با اشاره به گروه «کتاب» که به تازگی در این شبکه تاسیس شده است، عنوان کرد: توجه رادیو فرهنگ در حوزه کتاب گسترده و عمیق خواهد بود و تلاشمان این است که در این حوزه آثار ارزشمندی را مطرح کنیم و در اولویت همه اینها، برنامه هایی است که به سیاست ها و منویات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر و سخنان و ملاحظات ایشان توجه دارد. 

مدیر رادیو فرهنگ اضافه کرد: گروه کتاب پیش از نوروز در این شبکه ایجاد شد و ما در این گروه به آرا و اندیشه های نویسندگان می پردازیم. 

وی در پایان گفت: در ساختار جدید رادیو برای هر یک از گروه ها در شبکه ها عنوان و نامی تنظیم شده است تا با دیگر گروه ها همپوشانی نداشته باشد و بر اساس گروه هایی که در رادیو فرهنگ تعریف شده است برنامه های جدیدی تولید خواهند شد که از اواخر اردیبهشت ماه روی آنتن خواهند رفت.

نظر شما