شناسهٔ خبر: 31543 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سه جلسه تراپی و یک مهمانی» در تئاترشهر/ بازیگران تغییر می‌کنند

افسانه ماهیان کارگردان نمایش «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» با اشاره به اجرای این اثر از خردادماه در تالار چهارسو از تغییرات بنیادین در نمایش نسبت به اجرای جشنواره سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ افسانه ماهیان بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش در این حوزه گفت: بالاخره قرار است بعد از دو سال نمایش «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» که پیش از این در بخش چشم انداز جشنواره سی و دوم تئاتر فجر به صحنه رفته بود، اجرا شود. این اثر نمایشی از نیمه اول خرداد ماه در تالار چهارسو اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

وی درباره تغییراتی که در نمایش نسبت به اجرای جشنواره داده شده است، بیان کرد: زمانی که دو سال از اجرای یک نمایش می گذرد مطمئنا برای اجرای مجدد، کار دچار تغییرات عمده ای خواهد شد. اصولا یک کارگردان دوست دارد کارش را با تغییرات تازه ای روبرو کند و آن را متناسب با فضای جامعه به مخاطب ارائه دهد. این نمایش نیز نسبت به اجرای جشنواره دچار تغییرات بنیادینی شده است.

کارگردان «هم هوایی» ادامه داد: در حقیقت این نمایش دیگر پروژه ای نیست که بگویم دو هفته تمرین برای روی صحنه بردنش کافی است چون باید همه چیز را از ابتدا آغاز کرد. نغمه ثمینی نویسنده نمایشنامه تغییرات زیادی از حذف کاراکترها تا تغییر موقعیت های داستانی در نمایش داده است پس برای اجرای نمایش «یک جلسه تراپی و یک مهمانی» ما فقط خط اصلی قصه را از نمایش قبل گرفته ایم و مخاطب با نمایش تازه ای روبرو خواهد شد.

ماهیان درباره تغییر در گروه بازیگران نمایش گفت: چون نگارش و بازنویسی متن تازه به پایان رسیده در حال گپ و گفت با بازیگران جدیدی برای نمایش هستیم. در اجرای قبلی ما ۵ کاراکتر داشتیم اما در بازنویسی این تعداد به ۳ نفر رسیده است. بنابریان ناخواسته برخی از شخصیت ها از نمایش حذف شده اند. در حال حاضر تنها حضور الهام کردا در کار قطعی است و احتمالا بقیه بازیگران تغییر خواهند کرد.

وی در پایان درباره فعالیت های دیگرش یادآور شد: فعلا ترجیح می دهم کاری را به عنوان بازیگر قبول نکنم چون کارگردانی ک نمایش مسئولیت بسیار سنگینی است و احتیاج به تمرکز بالایی دارد اما قرار است نمایش «صدای آهسته برف» به کارگردانی جابر رمضانی که سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت تابستان در یک تور اروپایی در فستیوال های مختلفی اجرا شود که من نیز به عنوان بازیگر در این نمایش حضور خواهم داشت.

نظر شما